Elektromobilność Amerykański Senat za utrzymaniem ulgi na samochody EV 28 listopada 2017 Elektromobilność Amerykański Senat za utrzymaniem ulgi na samochody EV 28 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Jak już informowaliśmy na łamach naszego portalu, Partia Republikańska i prezydent Donald Trump forsują pomysł zniesienia ulgi podatkowej na zakup samochodu elektrycznego. Ulga w pełnej wysokości (7500 dolarów) jest bardzo istotnym elementem determinującym decyzje o wyborze pojazdu elektrycznego. Obecnie przysługuje firmom, których sprzedaż łączna EV nie przekroczyła od 2010 roku poziomu 200 tysięcy sztuk. Osiągnięcie limitu powoduje, że ulga zostaje utrzymana w pełnej wysokości do końca kwartału, w którym osiągnięto limit, oraz do końca kolejnego. W następnym półroczu ulga zostaje zmniejszona o 50%, tak aby przez ostatnie sześć miesięcy nie przekroczyła 1875 dolarów. Po tym czasie ulga wygasa. Reklama Likwidacja tej istotnej zachęty podatkowej mogłaby negatywnie wpłynąć na rozwój elektromobilności w USA oraz narazić na finansowe kłopoty koncerny, które już zainwestowały olbrzymie fundusze w rozwój tego sektora. Wydawało się, że pomysł, który wyszedł z kręgów republikańskich, jest na prostej drodze do zrealizowania, jednak jak poinformowała Agencja Reuters, projekt reformy podatkowej, przygotowany przez amerykański Senat, nie uwzględnił zmian proponowanych przez republikańską większość. Przypomnijmy, że przeciwko zniesieniu zachęt podatkowych protestowały grupy branżowe w postaci koncernów motoryzacyjnych oraz organizacji ekologicznych. Oba te środowiska obawiały się skutecznego zatrzymania przeobrażeń na elektromobilnym rynku w Stanach Zjednoczonych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.