Wiadomości OZE Audi stworzy nowe paliwo, które może być rewolucją w branży motoryzacyjnej 10 listopada 2017 Wiadomości OZE Audi stworzy nowe paliwo, które może być rewolucją w branży motoryzacyjnej 10 listopada 2017 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Samochody z silnikami wysokoprężnymi niewątpliwe czekają trudne czasy, bowiem ustawicznie podejmowane są odważne decyzje zmierzające do wycofania ich ze sprzedaży. Powodem są oczywiście spaliny oraz inne zanieczyszczenia, które są generowane podczas pracy tego typu silników; przyczyniają się one bowiem do powstawania smogu stanowiącego zagrożeniem dla zdrowia. Właśnie na taką bolączkę Audi opracowało nowy sposób, którym wcale nie jest elektryfikacja pojazdów. Reklama Niemiecki koncern motoryzacyjny ma w planach opracowanie autorskiego paliwa syntetycznego, które będzie nosić nazwę e-Diesel, jednak ze standardowym dieslem nie będzie mieć wiele wspólnego. Paliwo będzie produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej, w wyniku czego cały ten proces będzie przyjazny naturze. Do wytworzenia e-Diesla Audi wykorzysta reakcje chemiczne, które będą podstawą całego procesu produkcyjnego. Za sprawą działania elektrowni wodnej powstanie energia elektryczna przyczyniająca się do procesu elektrolizy wody, która rozdzieli się na tlen oraz wodór. Po przeprowadzeniu tego etapu wodór będzie poddawany reakcji z dwutlenkiem węgla, a w rezultacie wytworzą się węglowodorowe związki, które będą bazą dla e-Diesla. Prace nad budową fabryki e-Diesla umiejscowionej w Laufenburgu mają ruszyć z początkiem 2018 roku. Tym samym Audi po raz kolejny spróbuje udowodnić, że posiada własną wizję przyszłości motoryzacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.