Wiadomości OZE Audi stworzy nowe paliwo, które może być rewolucją w branży motoryzacyjnej 10 listopada 2017 Wiadomości OZE Audi stworzy nowe paliwo, które może być rewolucją w branży motoryzacyjnej 10 listopada 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Samochody z silnikami wysokoprężnymi niewątpliwe czekają trudne czasy, bowiem ustawicznie podejmowane są odważne decyzje zmierzające do wycofania ich ze sprzedaży. Powodem są oczywiście spaliny oraz inne zanieczyszczenia, które są generowane podczas pracy tego typu silników; przyczyniają się one bowiem do powstawania smogu stanowiącego zagrożeniem dla zdrowia. Właśnie na taką bolączkę Audi opracowało nowy sposób, którym wcale nie jest elektryfikacja pojazdów. Reklama Niemiecki koncern motoryzacyjny ma w planach opracowanie autorskiego paliwa syntetycznego, które będzie nosić nazwę e-Diesel, jednak ze standardowym dieslem nie będzie mieć wiele wspólnego. Paliwo będzie produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej, w wyniku czego cały ten proces będzie przyjazny naturze. Do wytworzenia e-Diesla Audi wykorzysta reakcje chemiczne, które będą podstawą całego procesu produkcyjnego. Za sprawą działania elektrowni wodnej powstanie energia elektryczna przyczyniająca się do procesu elektrolizy wody, która rozdzieli się na tlen oraz wodór. Po przeprowadzeniu tego etapu wodór będzie poddawany reakcji z dwutlenkiem węgla, a w rezultacie wytworzą się węglowodorowe związki, które będą bazą dla e-Diesla. Prace nad budową fabryki e-Diesla umiejscowionej w Laufenburgu mają ruszyć z początkiem 2018 roku. Tym samym Audi po raz kolejny spróbuje udowodnić, że posiada własną wizję przyszłości motoryzacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.