Wiadomości OZE Audi stworzy nowe paliwo, które może być rewolucją w branży motoryzacyjnej 10 listopada 2017 Wiadomości OZE Audi stworzy nowe paliwo, które może być rewolucją w branży motoryzacyjnej 10 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Samochody z silnikami wysokoprężnymi niewątpliwe czekają trudne czasy, bowiem ustawicznie podejmowane są odważne decyzje zmierzające do wycofania ich ze sprzedaży. Powodem są oczywiście spaliny oraz inne zanieczyszczenia, które są generowane podczas pracy tego typu silników; przyczyniają się one bowiem do powstawania smogu stanowiącego zagrożeniem dla zdrowia. Właśnie na taką bolączkę Audi opracowało nowy sposób, którym wcale nie jest elektryfikacja pojazdów. Reklama Niemiecki koncern motoryzacyjny ma w planach opracowanie autorskiego paliwa syntetycznego, które będzie nosić nazwę e-Diesel, jednak ze standardowym dieslem nie będzie mieć wiele wspólnego. Paliwo będzie produkowane z wykorzystaniem energii odnawialnej, w wyniku czego cały ten proces będzie przyjazny naturze. Do wytworzenia e-Diesla Audi wykorzysta reakcje chemiczne, które będą podstawą całego procesu produkcyjnego. Za sprawą działania elektrowni wodnej powstanie energia elektryczna przyczyniająca się do procesu elektrolizy wody, która rozdzieli się na tlen oraz wodór. Po przeprowadzeniu tego etapu wodór będzie poddawany reakcji z dwutlenkiem węgla, a w rezultacie wytworzą się węglowodorowe związki, które będą bazą dla e-Diesla. Prace nad budową fabryki e-Diesla umiejscowionej w Laufenburgu mają ruszyć z początkiem 2018 roku. Tym samym Audi po raz kolejny spróbuje udowodnić, że posiada własną wizję przyszłości motoryzacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.