Wiadomości OZE Autobusy w Lublinie wyposażone w panele fotowoltaiczne 12 czerwca 2017 Wiadomości OZE Autobusy w Lublinie wyposażone w panele fotowoltaiczne 12 czerwca 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Miasta takie jak Warszawa, Lublin czy Kraków ciągle inwestują w miejską komunikację, tak by była ona nie tylko bardziej komfortowa dla pasażerów, ale również bardziej ekologiczna. Jako przykład można podać właśnie Lublin, gdzie autobusy wykorzystują panele fotowoltaiczne. Reklama Zastosowane rozwiązanie ma wiele zalet. Panele PV zamontowane na dachach autobusów komunikacji miejskiej pozwalają zredukować zużycie paliwa nawet do 5% w ciągu roku. Dzięki temu zmniejsza się także emisja spalin do atmosfery. Dużym plusem jest także korzystny wpływ na żywotność wykorzystanych akumulatorów. Obecnie po Lublinie porusza się 230 autobusów MPK, z czego niemal połowa jest już wyposażona w panele słoneczne. To jednak nie koniec, ponieważ flota ciągle jest modernizowana przy wykorzystaniu finansowego wsparcia z Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Policzono, że 5% oszczędności przekłada się na 5,5 tysiąca złotych w ciągu roku. Szacuje się, że jeden autobus MPK zużywa rocznie aż 1,5 tysiąca litrów oleju napędowego mniej. Nie tylko Lublin widzi przyszłość w tej technologii. W Krakowie na liniach 129 oraz 503 także wykorzystywane jest podobne rozwiązanie. Także miasto stołeczne Warszawa posiada autobusy wykorzystujące możliwości systemu fotowoltaicznego. Nie są one jednak wykorzystywane na taką skalę jak w Lublinie. O tym, że takowe rozwiązanie ma sens, mogą świadczyć między innymi plotki mówiące o tym, że sama Tesla planuje zaimplementować takie rozwiązanie w swoich samochodach. Oczywiste jest, że systemy będą znacząco różnić się od siebie, ale samo zainteresowanie Elona Muska jest dosyć wymowne. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.