Wiadomości OZE Autobusy w Lublinie wyposażone w panele fotowoltaiczne 12 czerwca 2017 Wiadomości OZE Autobusy w Lublinie wyposażone w panele fotowoltaiczne 12 czerwca 2017 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Miasta takie jak Warszawa, Lublin czy Kraków ciągle inwestują w miejską komunikację, tak by była ona nie tylko bardziej komfortowa dla pasażerów, ale również bardziej ekologiczna. Jako przykład można podać właśnie Lublin, gdzie autobusy wykorzystują panele fotowoltaiczne. Reklama Zastosowane rozwiązanie ma wiele zalet. Panele PV zamontowane na dachach autobusów komunikacji miejskiej pozwalają zredukować zużycie paliwa nawet do 5% w ciągu roku. Dzięki temu zmniejsza się także emisja spalin do atmosfery. Dużym plusem jest także korzystny wpływ na żywotność wykorzystanych akumulatorów. Obecnie po Lublinie porusza się 230 autobusów MPK, z czego niemal połowa jest już wyposażona w panele słoneczne. To jednak nie koniec, ponieważ flota ciągle jest modernizowana przy wykorzystaniu finansowego wsparcia z Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Policzono, że 5% oszczędności przekłada się na 5,5 tysiąca złotych w ciągu roku. Szacuje się, że jeden autobus MPK zużywa rocznie aż 1,5 tysiąca litrów oleju napędowego mniej. Nie tylko Lublin widzi przyszłość w tej technologii. W Krakowie na liniach 129 oraz 503 także wykorzystywane jest podobne rozwiązanie. Także miasto stołeczne Warszawa posiada autobusy wykorzystujące możliwości systemu fotowoltaicznego. Nie są one jednak wykorzystywane na taką skalę jak w Lublinie. O tym, że takowe rozwiązanie ma sens, mogą świadczyć między innymi plotki mówiące o tym, że sama Tesla planuje zaimplementować takie rozwiązanie w swoich samochodach. Oczywiste jest, że systemy będą znacząco różnić się od siebie, ale samo zainteresowanie Elona Muska jest dosyć wymowne. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.