Elektromobilność Berlin wymieni wszystkie autobusy na elektryczne do 2030 roku 18 września 2018 Elektromobilność Berlin wymieni wszystkie autobusy na elektryczne do 2030 roku 18 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Berlin dołącza do grupy stolic, które zobowiązały się do elektryfikacji miejskiej floty autobusowej. Obecnie na 1500 autobusów w Berlinie przypada 5 autobusów elektrycznych. Jak wskazuje „Berliner Morgenpost”, na który powołuje się portal elektrovest.net, będzie to spore wezwanie dla władz miasta. O ambitnych planach Berlina poinformował Sigrid Nikutta, prezes Berlińskich Zakładów Komunikacyjnych (niem. Berliner Verkehrsbetriebe – BVG). Reklama Miasto zobowiązało się do rezygnacji z zakupu autobusów napędzanych silnikiem diesla od 2020 roku. W 2019 roku wyjedzie na ulice stolicy Niemiec 30 dodatkowych autobusów zeroemisyjnych, które zostały już zamówione u Evo-Busa (spółka-córka niemieckiego Daimlera) oraz Solarisa. Jak wskazuje „Berliner Morgenpost”, każdy autobus elektryczny kosztuje około 600 tysięcy euro. Jest on cztery razy droższy od standardowego autobusu z silnikiem diesla. Zasięgi autobusów to 150 km na jednym ładowaniu, które trwa około 6 godzin. Całość zamówienia oszacowana jest na 18 milionów euro. Obecnie autobusy z napędem wysokoprężnym posiadają zasięgi od 200 do 500 kilometrów na jednym tankowaniu. Ze względu na relatywnie mniejsze zasięgi elektryków, nowe autobusy zeroemisyjne będą obsługiwały drugorzędne, pomocnicze linie w Berlinie. Prezes Nikutta wskazała, że ze względu na przebiegi 1500 autobusów dieslowych zastąpi flota 1875 autobusów elektrycznych. Od 2015 roku Solarisy Urbino były testowane na linii 204 między stacjami kolejowymi Zoo i Südkreuz, jednak same testy nie były w pełni zadowalające. W 25% czasu autobusy nie były używane. Nie wskazano szczegółów co do zastrzeżeń. Liderami w eksploatacji samochodów elektrycznych są Chiny. Wiele chińskich miast, na przykład metropolia Shenzhen, już całkowicie przekształciła swoją flotę autobusową na elektromobilną. Obecnie w tym mieście funkcjonuje 17 tysięcy autobusów elektrycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.