Elektromobilność Berlin wymieni wszystkie autobusy na elektryczne do 2030 roku 18 września 2018 Elektromobilność Berlin wymieni wszystkie autobusy na elektryczne do 2030 roku 18 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Berlin dołącza do grupy stolic, które zobowiązały się do elektryfikacji miejskiej floty autobusowej. Obecnie na 1500 autobusów w Berlinie przypada 5 autobusów elektrycznych. Jak wskazuje „Berliner Morgenpost”, na który powołuje się portal elektrovest.net, będzie to spore wezwanie dla władz miasta. O ambitnych planach Berlina poinformował Sigrid Nikutta, prezes Berlińskich Zakładów Komunikacyjnych (niem. Berliner Verkehrsbetriebe – BVG). Reklama Miasto zobowiązało się do rezygnacji z zakupu autobusów napędzanych silnikiem diesla od 2020 roku. W 2019 roku wyjedzie na ulice stolicy Niemiec 30 dodatkowych autobusów zeroemisyjnych, które zostały już zamówione u Evo-Busa (spółka-córka niemieckiego Daimlera) oraz Solarisa. Jak wskazuje „Berliner Morgenpost”, każdy autobus elektryczny kosztuje około 600 tysięcy euro. Jest on cztery razy droższy od standardowego autobusu z silnikiem diesla. Zasięgi autobusów to 150 km na jednym ładowaniu, które trwa około 6 godzin. Całość zamówienia oszacowana jest na 18 milionów euro. Obecnie autobusy z napędem wysokoprężnym posiadają zasięgi od 200 do 500 kilometrów na jednym tankowaniu. Ze względu na relatywnie mniejsze zasięgi elektryków, nowe autobusy zeroemisyjne będą obsługiwały drugorzędne, pomocnicze linie w Berlinie. Prezes Nikutta wskazała, że ze względu na przebiegi 1500 autobusów dieslowych zastąpi flota 1875 autobusów elektrycznych. Od 2015 roku Solarisy Urbino były testowane na linii 204 między stacjami kolejowymi Zoo i Südkreuz, jednak same testy nie były w pełni zadowalające. W 25% czasu autobusy nie były używane. Nie wskazano szczegółów co do zastrzeżeń. Liderami w eksploatacji samochodów elektrycznych są Chiny. Wiele chińskich miast, na przykład metropolia Shenzhen, już całkowicie przekształciła swoją flotę autobusową na elektromobilną. Obecnie w tym mieście funkcjonuje 17 tysięcy autobusów elektrycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.