Elektromobilność Białoruś skonstruowała własny samochód elektryczny 01 września 2017 Elektromobilność Białoruś skonstruowała własny samochód elektryczny 01 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Białoruski pojazd elektryczny został opracowany przez specjalistów Narodowej Akademii Nauk. Testy mają się zakończyć jeszcze w 2017 roku. Władze Białorusi przekonują, że w tym kraju istnieje potrzeba rozpowszechniania pojazdów elektrycznych. Reklama Pierwsze testy samochodu elektrycznego białoruskiej produkcji odbyły się w Mińsku. Pojazd został przetestowany przez przedstawiciela rządu Białorusi, wicepremiera Władimira Siemaszkę. – Auto jest dynamiczne, dobrze przyspiesza. Już od jakiegoś czasu jeżdżę samochodem z automatyczną skrzynią biegów, a podczas tego testu nie czułem żadnej różnicy – powiedział Siemaszko po wyjściu z pojazdu. Podczas prezentacji samochodu wicepremier Białorusi przypomniał, że obecnie w Mińsku są używane dwa autobusy elektryczne. Władze planują także włączenie do taboru busów o napędzie hybrydowym. Samochód elektryczny może przejechać 100–150 kilometrów trasy na pojedynczym ładowaniu. Zaletą pojazdu elektrycznego białoruskiej produkcji jest hamowanie rekuperacyjne, czyli hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii, które może zaoszczędzić około trzydzieści procent zużywanej mocy. Białoruski samochód jest na razie modelem próbnym. Jeżeli przejdzie wszystkie testy, zostanie oddany do stałej produkcji w zakładach firmy Belgee. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.