Elektromobilność Białoruś skonstruowała własny samochód elektryczny 01 września 2017 Elektromobilność Białoruś skonstruowała własny samochód elektryczny 01 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Białoruski pojazd elektryczny został opracowany przez specjalistów Narodowej Akademii Nauk. Testy mają się zakończyć jeszcze w 2017 roku. Władze Białorusi przekonują, że w tym kraju istnieje potrzeba rozpowszechniania pojazdów elektrycznych. Reklama Pierwsze testy samochodu elektrycznego białoruskiej produkcji odbyły się w Mińsku. Pojazd został przetestowany przez przedstawiciela rządu Białorusi, wicepremiera Władimira Siemaszkę. – Auto jest dynamiczne, dobrze przyspiesza. Już od jakiegoś czasu jeżdżę samochodem z automatyczną skrzynią biegów, a podczas tego testu nie czułem żadnej różnicy – powiedział Siemaszko po wyjściu z pojazdu. Podczas prezentacji samochodu wicepremier Białorusi przypomniał, że obecnie w Mińsku są używane dwa autobusy elektryczne. Władze planują także włączenie do taboru busów o napędzie hybrydowym. Samochód elektryczny może przejechać 100–150 kilometrów trasy na pojedynczym ładowaniu. Zaletą pojazdu elektrycznego białoruskiej produkcji jest hamowanie rekuperacyjne, czyli hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii, które może zaoszczędzić około trzydzieści procent zużywanej mocy. Białoruski samochód jest na razie modelem próbnym. Jeżeli przejdzie wszystkie testy, zostanie oddany do stałej produkcji w zakładach firmy Belgee. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.