Elektromobilność Białoruś skonstruowała własny samochód elektryczny 01 września 2017 Elektromobilność Białoruś skonstruowała własny samochód elektryczny 01 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Białoruski pojazd elektryczny został opracowany przez specjalistów Narodowej Akademii Nauk. Testy mają się zakończyć jeszcze w 2017 roku. Władze Białorusi przekonują, że w tym kraju istnieje potrzeba rozpowszechniania pojazdów elektrycznych. Reklama Pierwsze testy samochodu elektrycznego białoruskiej produkcji odbyły się w Mińsku. Pojazd został przetestowany przez przedstawiciela rządu Białorusi, wicepremiera Władimira Siemaszkę. – Auto jest dynamiczne, dobrze przyspiesza. Już od jakiegoś czasu jeżdżę samochodem z automatyczną skrzynią biegów, a podczas tego testu nie czułem żadnej różnicy – powiedział Siemaszko po wyjściu z pojazdu. Podczas prezentacji samochodu wicepremier Białorusi przypomniał, że obecnie w Mińsku są używane dwa autobusy elektryczne. Władze planują także włączenie do taboru busów o napędzie hybrydowym. Samochód elektryczny może przejechać 100–150 kilometrów trasy na pojedynczym ładowaniu. Zaletą pojazdu elektrycznego białoruskiej produkcji jest hamowanie rekuperacyjne, czyli hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii, które może zaoszczędzić około trzydzieści procent zużywanej mocy. Białoruski samochód jest na razie modelem próbnym. Jeżeli przejdzie wszystkie testy, zostanie oddany do stałej produkcji w zakładach firmy Belgee. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.