Elektromobilność Miliard elektrycznych samochodów – koncept nowoczesnej sieci ładowania 15 marca 2021 Elektromobilność Miliard elektrycznych samochodów – koncept nowoczesnej sieci ładowania 15 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Marka Ample ma ambitne cele dotyczące rozwoju elektromobilności. Za sprawą rozwiązań dla efektywnego i szybkiego ładowania baterii w pojazdach elektrycznych cel może zostać osiągnięty, a kierowcy zachęceni do przerzucenia się na nieemisyjny środek transportu. Reklama Nowoczesna stacja ładowania Start-up zamierza zbudować kompatybilną ze wszystkimi elektrykami sieć stacji wymiany akumulatorów. Właściciele pojazdów elektrycznych (EV) mogli dzięki temu wreszcie szybko naładować swoje samochody. Wszystko za sprawą modułowych baterii i zautomatyzowanego systemu wymian akumulatorów. Nad tą koncepcją pracowano około 7 lat, a sam zespół składa się ze specjalistów pochodzących z 24 różnych krajów. Nowy system wymiany baterii byłby korzystny dla największych emitentów gazów cieplarnianych w sektorze transportu: USA, UE, czy Japonii. Firma chce tym samym przyspieszyć tempo przeobrażenia sektora motoryzacji – ze spalinowych silników na niskoemisyjne pojazdy elektryczne, które można ładować szybko i wszędzie. Nieoficjalnie mówi się, że Ample współpracuje z Uberem i innymi firmami produkującymi samochody elektryczne. Najszybsze pełne ładowanie Entuzjaści elektromobilności ucieszą się na wiadomość o ultra szybkim ładowaniu pojazdów. Dzięki modułowej wymianie baterii Ample, pojazd elektryczny będzie można naładować w 100% w 10 minut. Producent twierdzi, że bateria utrzymuje swoją wydajność. Technologia wymiany baterii jest odpowiednia dla każdego pojazdu elektrycznego, a sam projekt został uznany za tyle pomocny i praktyczny, że uzyskał 70 milionów dolarów finansowania Stacja Ample ma być 3-10 razy tańsza niż konwencjonalna stacja szybkiego ładowania. Jest tańsza w budowie i w całym procesie instalacji. Firma podaje, że do budowy kolejnej stacji nie potrzeba stosowania dodatkowych konstrukcji, a sieć takich ładowarek może w błyskawicznym tempie zasilić wszystkie miejskie elektryki. Rozładowane moduły byłyby na takiej stacji wyjmowane i umieszczane z powrotem do ładowania. Taką wymienną baterię może wówczas wykorzystać kolejny kierowca. Ponadto Ample podaje, że jest w stanie dostarczyć energię elektryczną po cenie 10-20% tańszej niż cena gazu. Głośnik Bluetooth z recyklingu zasilany baterią z elektrycznych rowerów Energia jutra Firma korzysta ze źródeł energii odnawialnej (energia słoneczna i wiatrowa), aby wytwarzać energię potrzebną do funkcjonowania samochodu elektrycznego. Wychwytuje nadwyżki energetyczne i korzysta z nich. Tym samym Ample ma zamiar tworzyć nowoczesną wizję zeroemisyjnego transportu. źródło: Ebike Tips, Ample Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.