Elektromobilność Miliard elektrycznych samochodów – koncept nowoczesnej sieci ładowania 15 marca 2021 Elektromobilność Miliard elektrycznych samochodów – koncept nowoczesnej sieci ładowania 15 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Marka Ample ma ambitne cele dotyczące rozwoju elektromobilności. Za sprawą rozwiązań dla efektywnego i szybkiego ładowania baterii w pojazdach elektrycznych cel może zostać osiągnięty, a kierowcy zachęceni do przerzucenia się na nieemisyjny środek transportu. Reklama Nowoczesna stacja ładowania Start-up zamierza zbudować kompatybilną ze wszystkimi elektrykami sieć stacji wymiany akumulatorów. Właściciele pojazdów elektrycznych (EV) mogli dzięki temu wreszcie szybko naładować swoje samochody. Wszystko za sprawą modułowych baterii i zautomatyzowanego systemu wymian akumulatorów. Nad tą koncepcją pracowano około 7 lat, a sam zespół składa się ze specjalistów pochodzących z 24 różnych krajów. Nowy system wymiany baterii byłby korzystny dla największych emitentów gazów cieplarnianych w sektorze transportu: USA, UE, czy Japonii. Firma chce tym samym przyspieszyć tempo przeobrażenia sektora motoryzacji – ze spalinowych silników na niskoemisyjne pojazdy elektryczne, które można ładować szybko i wszędzie. Nieoficjalnie mówi się, że Ample współpracuje z Uberem i innymi firmami produkującymi samochody elektryczne. Najszybsze pełne ładowanie Entuzjaści elektromobilności ucieszą się na wiadomość o ultra szybkim ładowaniu pojazdów. Dzięki modułowej wymianie baterii Ample, pojazd elektryczny będzie można naładować w 100% w 10 minut. Producent twierdzi, że bateria utrzymuje swoją wydajność. Technologia wymiany baterii jest odpowiednia dla każdego pojazdu elektrycznego, a sam projekt został uznany za tyle pomocny i praktyczny, że uzyskał 70 milionów dolarów finansowania Stacja Ample ma być 3-10 razy tańsza niż konwencjonalna stacja szybkiego ładowania. Jest tańsza w budowie i w całym procesie instalacji. Firma podaje, że do budowy kolejnej stacji nie potrzeba stosowania dodatkowych konstrukcji, a sieć takich ładowarek może w błyskawicznym tempie zasilić wszystkie miejskie elektryki. Rozładowane moduły byłyby na takiej stacji wyjmowane i umieszczane z powrotem do ładowania. Taką wymienną baterię może wówczas wykorzystać kolejny kierowca. Ponadto Ample podaje, że jest w stanie dostarczyć energię elektryczną po cenie 10-20% tańszej niż cena gazu. Głośnik Bluetooth z recyklingu zasilany baterią z elektrycznych rowerów Energia jutra Firma korzysta ze źródeł energii odnawialnej (energia słoneczna i wiatrowa), aby wytwarzać energię potrzebną do funkcjonowania samochodu elektrycznego. Wychwytuje nadwyżki energetyczne i korzysta z nich. Tym samym Ample ma zamiar tworzyć nowoczesną wizję zeroemisyjnego transportu. źródło: Ebike Tips, Ample Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.