Elektromobilność Głośnik Bluetooth z recyklingu zasilany baterią z elektrycznych rowerów 10 marca 2021 Elektromobilność Głośnik Bluetooth z recyklingu zasilany baterią z elektrycznych rowerów 10 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Stare baterie z roweru elektrycznego nie zostały zmarnowane, nie zaśmieciły środowiska, a ponadto pozostały w obiegu. Marka Lime wykorzystała akumulatory do niecodziennych i oryginalnych głośników Bluetooth, które jakby innowacji było mało, zostały zrobione z recyklingu. Reklama Z roweru do głośnika Głośnik Gomi wykorzystuje bez wątpienia pionierskie rozwiązania w dziedzinie bezprzewodowego nagłośnienia. Z baterii wyjętych ze starego roweru elektrycznego stworzono pierwszy taki przenośny “soundsytem”. Recykling baterii i zatrzymanie surowców w obiegu (GOZ) jest kluczowym elementem metamorfozy światowej gospodarki. Przed złożeniem sprzętu Gomi testowano, które baterie mają zadowalającą pojemność i nadają się do ponownego zastosowania – eksperymenty okazały się skuteczne a wynik bardzo pozytywny. Nowy produkt to symbol nowoczesnego podejścia do przetwarzania surowców i ograniczenia zalewających środowisko odpadów. Twórcy głośnika cieszą się ze swojego osiągnięcia, tym bardziej że recykling baterii litowo-jonowych jest wciąż zbyt mały. Brytyjska firma Circular Energy Storage szacuje, że w samym 2019 roku przetworzono 50% zużytych akumulatorów. W procesie recyklingu baterii można uzyskać ponad 90% oczyszczonych i gotowych do zasilenia nowego urządzenia surowców, dlatego tak ważne jest rozwijanie tego kluczowego dla GOZ przedsięwzięcia. Lokalne baterie i 100% mocy z odzysku Podczas badań nad ponownym zastosowaniem baterii dowiedziono, że całkiem duża część z nich nadaje się do użytku. Założyciel Gomi, Tom Meades podaje, że to ważna informacja dla gospodarki o obiegu zamkniętym. Do budowy głośnika wykorzystano lokalne, brytyjskie baterie z rowerów marki Lime. Dzięki temu nie było potrzeby, aby sprowadzać je z innego kraju. Myślą przewodnią marki Gomi przy tworzeniu nowego systemu nagłośnienia było dobro planety. Marka podaje, że naturalne piękno Ziemi jest przysłaniane ludzkimi odpadami. Dlaczego więc nie wykorzystać ich dla pożytecznego celu? Meble z recyklingu. Zrób to sam, oddaj lub kup przetworzone Przyjazny dla środowiska głośnik ma 25 W mocy i 10 m zasięgu, posiada też wbudowany uchwyt na telefon i inne gadżety. Oprócz baterii do jego wytworzenia wykorzystano surowce ze zużytych toreb na zakupy. – Oferujemy również usługę zwrotu nieużywanego już głośnika, aby zapewnić was, że sprzęty nigdy nie będą niepotrzebnie wyrzucane. Uważamy, że technologia powinna przetrwać całe życie, bez konieczności wyrzucania na wysypisko – materiały te są naprawdę zbyt wartościowe, aby można je było marnować – ogłasza marka na swojej stronie internetowej. Recykling baterii litowo-jonowych. Dlaczego jest potrzebny? źródło: gomi.design Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.