Wiadomości OZE Bird Cruiser: nowa propozycja pojazdu elektrycznego 05 czerwca 2019 Wiadomości OZE Bird Cruiser: nowa propozycja pojazdu elektrycznego 05 czerwca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Bird zaprezentowało swoją propozycję nowego pojazdu elektrycznego – Bird Cruiser. To rower elektryczny będący połączeniem motoroweru i skutera, który ma szansę zaistnieć jako alternatywny środek transportu po mieście. Reklama Bird Cruiser wyróżniają spore koła oraz długie siedzisko, zaprojektowane tak, aby zmieściły się na nim dwie osoby – kierowca i pasażer. Dla podniesienia komfortu pasażera na tylnym kole zamontowane zostały specjalne kołki, na których może podeprzeć nogi. Propozycja Birda wyposażona jest w tylne zawieszenie z podwójnymi amortyzatorami, ale ze sztywnym widelcem przednim. Ponadto pojazd uzupełniony będzie o wyświetlacz LCD, który pozwoli na monitorowanie trasy i osiągów. Zgodnie z informacjami firmy silnik będzie miał wystarczającą moc, aby Bird Cruiser mógł swobodnie wjechać na wzgórze lub rozwijać zadowalająca prędkość na prostym terenie. Zapewnić ma to 52 V akumulator. Firma nie podała jednak szczegółowych informacji na temat mocy silnika oraz osiągów. Nie pojawiły się także zdjęcia pojazdu lub materiały z jego testowania w terenie – póki co dostępne są jedynie wizualizacje. Według Bird CEO, Travisa VanderZandena: – Wprowadzenie na rynek carsharingu pojazdów elektrycznych wywołało globalny trend odejścia od samochodów. Aby jeszcze bardziej przyspieszyć postępy w naszej misji uczynienia miast bardziej znośnymi, zapewniamy dodatkowe przyjazne środowisku alternatywy dla mikromobilności – w tym Bird Cruiser. Od tego lata ludzie mogą poruszać się po swoim mieście i wspólnie odkrywać nowe dzielnice bez samochodu. Bird Cruiser, zaprojektowany i skonstruowany w Kalifornii, jest opcją z napędem elektrycznym, dostępną, łatwą w prowadzeniu i wygodną na nierównych drogach. Należy wspomnieć, że inna propozycja firmy – Hulajnogi Bird – są dostępne w Polsce na ulicach Warszawy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.