Elektromobilność BMW celuje w mikromobilność 30 lipca 2021 Elektromobilność BMW celuje w mikromobilność 30 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. BMW zaprezentował swoje dwa nowe pojazdy z sektora mikromobilności. To nie pierwsze elektryczne projekty niemieckiego koncernu. Reklama Spis treści ToggleMikromobilność w BMWE-cargoE-skuter łatwy do przewożeniaNie tylko BMW Mikromobilność w BMW Niemiecki producent samochodów zaprezenweratował w tym tygodniu projekty dwóch nowych pojazdów – e-skutera Clever Commute i trójkołowego, kompaktowego roweru Dynamic Cargo. Do tej pory BMW Group opracowała już jeden e-skuter, Motorrad X2City oraz rower elektryczny ActiveHybrid. E-cargo Przy projektowaniu pojazdu e-cargo BMW wzięło pod uwagę rynek konkurencji. Stworzyli model, odpowiadający długością i szerokością konwencjonalnym rowerom elektrycznym. Inne modele dostępne na rynku nie odzwierciedlają według firmy wrażenia, jakie ma się podczas jazdy na zwykłym rowerze. E-cargo, źródło: BMW Przednia rama Dynamic Cargo jest połączona z tylną częścią za pomocą osi obrotowej i przechyla się na zakrętach, podczas gdy tylna część pozostaje stabilna i nie przechyla się w kierunku drogi. Ponadto tylna część przeznaczona jest do przewożenia bagażu, czy montażu miejsca dla dziecka. BMW przewidziało również modułowy system ochrony przed warunkami atmosferycznymi, który umożliwiłby całoroczne użytkowanie e-cargo. Recykling baterii pojazdów EV: klucz do zrównoważonej elektromobilności E-skuter łatwy do przewożenia Clever Commute z napędem na przednie koła to przykład e-hulajnogi, którą łatwo można złożyć i podróżować z nią np. w transporcie publicznym lub przewozić w samochodowym bagażniku. W „trybie transportu publicznego” podnóżek składa się po bokach, a tylne koło niemalże chowa się w otworze, aby znacznie skrócić rozstaw osi. Motorrad X2City, źródło: BMW BMW podaje, że oba pojazdy posiadałyby wymienne baterie, a ich zasięg można by skalować tak, aby każdy dostosował go do swoich potrzeb. Nie tylko BMW Pomimo tego, że dwa nowe pojazdy to na razie tylko koncepcje, firma włożyła sporo pracy w ich przygotowanie. Dlatego BMW planuje zaangażować w produkcję inne licencjonowane firmy. Złożony Clever Commute, źródło: BMW źródło: bmwmotorcycles.com, ebiketips.road.cc Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.