BMW celuje w mikromobilność

BMW zaprezentował swoje dwa nowe pojazdy z sektora mikromobilności. To nie pierwsze elektryczne projekty niemieckiego koncernu.

Mikromobilność w BMW

Niemiecki producent samochodów zaprezenweratował w tym tygodniu projekty dwóch nowych pojazdów – e-skutera Clever Commute i trójkołowego, kompaktowego roweru Dynamic Cargo. Do tej pory BMW Group opracowała już jeden e-skuter, Motorrad X2City oraz rower elektryczny ActiveHybrid. 

E-cargo

Przy projektowaniu pojazdu e-cargo BMW wzięło pod uwagę rynek konkurencji. Stworzyli model, odpowiadający długością i szerokością konwencjonalnym rowerom elektrycznym. Inne modele dostępne na rynku nie odzwierciedlają według firmy wrażenia, jakie ma się podczas jazdy na zwykłym rowerze.

E-cargo, źródło: BMW 

Przednia rama Dynamic Cargo jest połączona z tylną częścią za pomocą osi obrotowej i przechyla się na zakrętach, podczas gdy tylna część pozostaje stabilna i nie przechyla się w kierunku drogi. Ponadto tylna część przeznaczona jest do przewożenia bagażu, czy montażu miejsca dla dziecka. BMW przewidziało również modułowy system ochrony przed warunkami atmosferycznymi, który umożliwiłby całoroczne użytkowanie e-cargo.

E-skuter łatwy do przewożenia

Clever Commute z napędem na przednie koła to przykład e-hulajnogi, którą łatwo można złożyć i podróżować z nią np. w transporcie publicznym lub przewozić w samochodowym bagażniku. W „trybie transportu publicznego” podnóżek składa się po bokach, a tylne koło niemalże chowa się w otworze, aby znacznie skrócić rozstaw osi.

Motorrad X2City, źródło: BMW

BMW podaje, że oba pojazdy posiadałyby wymienne baterie, a ich zasięg można by skalować tak, aby każdy dostosował go do swoich potrzeb. 

Nie tylko BMW

Pomimo tego, że dwa nowe pojazdy to na razie tylko koncepcje, firma włożyła sporo pracy w ich przygotowanie. Dlatego BMW planuje zaangażować w produkcję inne licencjonowane firmy.

Złożony Clever Commute, źródło: BMW

źródło: bmwmotorcycles.com, ebiketips.road.cc