Elektromobilność BMW celuje w mikromobilność 30 lipca 2021 Elektromobilność BMW celuje w mikromobilność 30 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. BMW zaprezentował swoje dwa nowe pojazdy z sektora mikromobilności. To nie pierwsze elektryczne projekty niemieckiego koncernu. Reklama Spis treści Mikromobilność w BMWE-cargoE-skuter łatwy do przewożeniaNie tylko BMW Mikromobilność w BMW Niemiecki producent samochodów zaprezenweratował w tym tygodniu projekty dwóch nowych pojazdów – e-skutera Clever Commute i trójkołowego, kompaktowego roweru Dynamic Cargo. Do tej pory BMW Group opracowała już jeden e-skuter, Motorrad X2City oraz rower elektryczny ActiveHybrid. E-cargo Przy projektowaniu pojazdu e-cargo BMW wzięło pod uwagę rynek konkurencji. Stworzyli model, odpowiadający długością i szerokością konwencjonalnym rowerom elektrycznym. Inne modele dostępne na rynku nie odzwierciedlają według firmy wrażenia, jakie ma się podczas jazdy na zwykłym rowerze. E-cargo, źródło: BMW Przednia rama Dynamic Cargo jest połączona z tylną częścią za pomocą osi obrotowej i przechyla się na zakrętach, podczas gdy tylna część pozostaje stabilna i nie przechyla się w kierunku drogi. Ponadto tylna część przeznaczona jest do przewożenia bagażu, czy montażu miejsca dla dziecka. BMW przewidziało również modułowy system ochrony przed warunkami atmosferycznymi, który umożliwiłby całoroczne użytkowanie e-cargo. Recykling baterii pojazdów EV: klucz do zrównoważonej elektromobilności E-skuter łatwy do przewożenia Clever Commute z napędem na przednie koła to przykład e-hulajnogi, którą łatwo można złożyć i podróżować z nią np. w transporcie publicznym lub przewozić w samochodowym bagażniku. W „trybie transportu publicznego” podnóżek składa się po bokach, a tylne koło niemalże chowa się w otworze, aby znacznie skrócić rozstaw osi. Motorrad X2City, źródło: BMW BMW podaje, że oba pojazdy posiadałyby wymienne baterie, a ich zasięg można by skalować tak, aby każdy dostosował go do swoich potrzeb. Nie tylko BMW Pomimo tego, że dwa nowe pojazdy to na razie tylko koncepcje, firma włożyła sporo pracy w ich przygotowanie. Dlatego BMW planuje zaangażować w produkcję inne licencjonowane firmy. Złożony Clever Commute, źródło: BMW źródło: bmwmotorcycles.com, ebiketips.road.cc Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.