Wiadomości OZE BYD dostarczył 1000 samochodów elektrycznych do Bangkoku 22 sierpnia 2018 Wiadomości OZE BYD dostarczył 1000 samochodów elektrycznych do Bangkoku 22 sierpnia 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Chiński producent pojazdów energetycznych BYD dostarczył 101 samochodów elektrycznych typu e6 do Bangkoku. Kolejne prawie 1000 egzemplarzy czeka na eksport. Nowe pojazdy będą służyć jako taksówki dla VIPów oraz część floty aut elektrycznych wypożyczanych w tajlandzkiej stolicy. Reklama BYD z Chin rozszerza swoją działalność na globalny rynek. Dostawy samochodów elektrycznych do Tajlandii to jednak duży postęp dla firmy. Podkreśla to Liu Xueliang, dyrektor generalny działu sprzedaży samochodowej BYD w regionie Azji i Pacyfiku: „Bardzo się cieszymy, że Tajlandia dołączyła do nas”. 101 samochodów elektrycznych typu e6, które BYD dostarczył do Tajlandii, to część znacznie większego zamówienia, które obejmuje ponad 1000 pojazdów. Wcześniej firma eksportowała do Bangkoku elektryczne autobusy K9, z których korzysta firma Loxley Group. Samochód elektryczny typu E6 jest zasilany baterią litowo-żelazowego fosforanu BYD o zasięgu do 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Ten model auta sprawdza się już w flotach taksówek na całym świecie, m.in. w Ekwadorze i w Singapurze, gdzie wykorzystuje je Uber. Polska miała okazję testować pierwszy chiński autobus elektryczny od firmy BYD. K9 trafiło do Warszawy i Krakowa w 2013 roku. Na jednym ładowaniu udało się nim pokonać trasę liczącą 295 kilometrów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.