Elektromobilność Chińskie elektryczne dostawczaki zapalają się 22 marca 2019 Elektromobilność Chińskie elektryczne dostawczaki zapalają się 22 marca 2019 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Pojazdy elektryczne osiągają coraz dłuższe zasięgi, ale jest też druga strona medalu. Akumulatory elektryków działają na granicy bezpieczeństwa, o czym przekonał się jeden z wiodących chińskich producentów EV. Jego auta zapalają się. Reklama W samym tylko 2019 roku doszło do co najmniej trzech incydentów z udziałem elektrycznych minivanów, które zapalały się podczas ładowania. Pojazdy, o których mowa, to Beiqi Weiwang 407EV, wyprodukowany przez BJEV, producenta pojazdów elektrycznych połączonego z państwowym producentem BAIC. Założona w 2009 r. firma BJEV jest jednym z największych producentów elektrycznych pojazdów akumulatorowych w kraju. W ubiegłym roku osiągnęła szczyt sprzedaży samochodów osobowych w Chinach, sprzedając około 150 tys. sztuk. Incydenty pojawiają się w tym samym czasie, w którym szybki postęp Chin w dziedzinie samochodów elektrycznych wywiera większy nacisk na zwiększenie wydajności baterii, a rząd wykorzystuje gęstość energii z baterii jako kluczowy czynnik przy ustalaniu dotacji dla producentów samochodów. Teoretycznie wysoka gęstość energii oznacza, że baterie mogą wytrzymać dłużej, są tańsze, a także lżejsze. To jednak stanowi poważniejsze wyzwanie dla bezpieczeństwa baterii, ponieważ metale bogate w energię, takie jak lit, są reaktywne. Ceny minivanów BJEV zaczynają się od około 100 tys. juanów (15 tys. dolarów). Furgonetka jest przeznaczona do użytku w miejskich usługach logistycznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.