Wiadomości OZE Ciężarówki oraz samochody dostawcze emitorami 20% gazów cieplarnianych 11 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Ciężarówki oraz samochody dostawcze emitorami 20% gazów cieplarnianych 11 sierpnia 2017 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Europejscy przywódcy są na dobrej drodze do wyeliminowania z ruchu drogowego pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Rządy Francji oraz Wielkiej Brytanii oświadczyły, że od 2040 roku niemożliwe będzie kupno nowego samochodu z silnikiem Diesla. Burmistrzowie Paryża, Madrytu, Aten i Meksyku pozbędą się diesli z centrów miast do 2025 roku. Okazuje się jednak, że znacznie większą redukcję gazów cieplarnianych można osiągnąć w nieco inny sposób. Wystarczy przekonać branżę transportową do bardziej ekologicznych rozwiązań. Reklama Jak mówi ekspert do spraw mobilności oraz konsultant badawczy Frost & Sullivan – Ananth Srinivasan– pomimo tego, że samochody osobowe stanowią aż 95% pojazdów poruszających się po drogach, to nie one produkują najwięcej zanieczyszczeń. To pozostałe 5%, czyli samochody dostawcze oraz ciężarowe, które chociaż stanowią tak mały odsetek wszystkich pojazdów, generują aż 20% gazów cieplarnianych. Według Anantha Srinivasana to właśnie nad tą grupą trzeba popracować. Co ciekawe, niektóre firmy już implementują ekologiczne rozwiązania w branży logistycznej. Jako przykład można podać SEA Automotive z Australii, które zakupiło dziewięć elektrycznych pojazdów. Zgodnie z tym, co mówi CEO Tony Fairweather, już kilka lat temu firma zdała sobie sprawę z tego, że elektryczne rozwiązania są nie tylko przyszłością, ale także źródłem długofalowych oszczędności. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.