Wiadomości OZE Ciężarówki oraz samochody dostawcze emitorami 20% gazów cieplarnianych 11 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Ciężarówki oraz samochody dostawcze emitorami 20% gazów cieplarnianych 11 sierpnia 2017 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Europejscy przywódcy są na dobrej drodze do wyeliminowania z ruchu drogowego pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Rządy Francji oraz Wielkiej Brytanii oświadczyły, że od 2040 roku niemożliwe będzie kupno nowego samochodu z silnikiem Diesla. Burmistrzowie Paryża, Madrytu, Aten i Meksyku pozbędą się diesli z centrów miast do 2025 roku. Okazuje się jednak, że znacznie większą redukcję gazów cieplarnianych można osiągnąć w nieco inny sposób. Wystarczy przekonać branżę transportową do bardziej ekologicznych rozwiązań. Reklama Jak mówi ekspert do spraw mobilności oraz konsultant badawczy Frost & Sullivan – Ananth Srinivasan– pomimo tego, że samochody osobowe stanowią aż 95% pojazdów poruszających się po drogach, to nie one produkują najwięcej zanieczyszczeń. To pozostałe 5%, czyli samochody dostawcze oraz ciężarowe, które chociaż stanowią tak mały odsetek wszystkich pojazdów, generują aż 20% gazów cieplarnianych. Według Anantha Srinivasana to właśnie nad tą grupą trzeba popracować. Co ciekawe, niektóre firmy już implementują ekologiczne rozwiązania w branży logistycznej. Jako przykład można podać SEA Automotive z Australii, które zakupiło dziewięć elektrycznych pojazdów. Zgodnie z tym, co mówi CEO Tony Fairweather, już kilka lat temu firma zdała sobie sprawę z tego, że elektryczne rozwiązania są nie tylko przyszłością, ale także źródłem długofalowych oszczędności. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.