Elektromobilność Coraz więcej stacji ładowania w Niemczech. Polska wciąż pozostaje w tyle 17 września 2019 Elektromobilność Coraz więcej stacji ładowania w Niemczech. Polska wciąż pozostaje w tyle 17 września 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? O ponad 50% wzrosła w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy liczba publicznych i częściowo publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych – wynika z rejestru BDEW (Bundesverband der Energie-und Wasserwirtschaft). Obecnie w rejestrze widnieje około 20,6 tys. takich punktów, podczas gdy pod koniec lipca ubiegłego roku było ich zaledwie 13,5 tys. Polska może się pochwalić zaledwie ułamkiem tej liczby. Reklama Na czele w rankingu miast z najbardziej rozwiniętą infrastrukturą ładowania EV znajduje się Hamburg. Działa tam 948 publicznych punktów ładowania. Nie co mniejsza ich liczba pracuje w Monachium (945) i Berlinie (933). Te trzy miasta dzieli jednak od kolejnych w rankingu przepaść, ponieważ w Stuttgarcie znajduje się zaledwie 398 stacji, w Dusseldorfie 213, a w Lipsku 189. W pierwszej dziesiątce znalazło się jeszcze Essen ze 159 punktami, Kolonia (154), Ingolstadt (153) oraz Dortmund (131). Układ czołówki rankingu nie zmienił się w porównaniu z rokiem poprzednim, ale wart odnotowania jest znaczący wzrost liczby punktów ładowania w Monachium – aż o 553. Jeśli spojrzymy na landy, to okaże się, że w dziedzinie elektromobilności przoduje Bawaria z 4 904 punktami ładowania. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się Badenia-Wirtembergia (3440) oraz Nadrenia Północna-Westfalia (3385), a dalej Dolna Saksonia (1720) i Hesja (1584). Pod koniec ubiegłego roku w całych Niemczech zarejestrowanych było prawie 200 tys. samochodów elektrycznych, tymczasem według danych prezentowanych w „Liczniku elektromobilności”, prowadzonym przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec lipca w Polsce było zarejestrowanych około 6,3 tys. samochodów elektrycznych. Do dyspozycji kierowców oddanych było 1 457 punktów ładowania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.