Polska Częstochowskie autobusy za 70 mln zł są bezużyteczne 23 stycznia 2018 Polska Częstochowskie autobusy za 70 mln zł są bezużyteczne 23 stycznia 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Kiedy w 2016 roku Częstochowa zakupiła 40 egzemplarzy autobusów hybrydowych marki Solbus, wydawało się, że lokalną komunikację miejską czeka duża rewolucja. Niestety oferta złożona przez firmę Lider Trading oprócz bycia najtańszą okazała się też najbardziej problematyczną. Często dochodziło do awarii zakupionych autokarów. Kroplą, która przelała czarę goryczy, był pożar jednego z autobusów hybrydowych pod koniec kwietnia ubiegłego roku. Reklama Autokary wycofano z codziennego użytkowania ze względu na ich wysoką awaryjność. Obecnie stoją one bezczynnie w zajezdni. Nie wiadomo, kiedy wrócą na częstochowskie drogi. Na firmę Lider Trading nałożono kary, ale wystąpiła ona o postępowanie naprawcze. Spowolni to proces odzyskiwania pieniędzy. Co więcej, nie wszystkie naprawy udało się zrealizować w oparciu o procedurę gwarancyjną z uwagi na montaż różnych części i komponentów w sposób niezgodny z zaleceniami producentów. Ich koszt musiałoby pokryć miasto. Biegły, szukając przyczyn zapłonu jednego z autobusów, stwierdził, że nigdy nie powinny one otrzymać potrzebnych certyfikatów i homologacji, ponieważ emitują zbyt duży hałas. Miejski przewoźnik zmuszony został do zakupu używanych autokarów, by móc przewozić pasażerów na wszystkich obsługiwanych przez siebie liniach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.