Polska Częstochowskie autobusy za 70 mln zł są bezużyteczne 23 stycznia 2018 Polska Częstochowskie autobusy za 70 mln zł są bezużyteczne 23 stycznia 2018 Przeczytaj także Polska Nowy cmentarz dla zwierząt na Śląsku. Potrzebna inicjatywa czy zbędny wydatek? W Gliwicach powstanie cmentarz dla zwierząt. Miejski Zarząd Usług Komunalnych zaakceptował wniosek wiceprzewodniczącego Rady Miasta Gliwice Kajetana Gorniga o wyznaczenie miejsca, w którym powstanie pochówek. Projekt, choć jeszcze nie powstał, wzbudza pewne kontrowersje. Wiadomości OZE “Rewolucja energetyczna” czy cenzura? Donald Trump usuwa informacje o globalnym ociepleniu “Nowa rewolucja energetyczna”, “kres wojny z węglem” i… usunięcie informacji o globalnym ociepleniu ze stron rządowych Białego Domu. Tak przejawia się nowa wizja Donalda Trumpa, tuż po zaprzysiężeniu na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych. Kiedy w 2016 roku Częstochowa zakupiła 40 egzemplarzy autobusów hybrydowych marki Solbus, wydawało się, że lokalną komunikację miejską czeka duża rewolucja. Niestety oferta złożona przez firmę Lider Trading oprócz bycia najtańszą okazała się też najbardziej problematyczną. Często dochodziło do awarii zakupionych autokarów. Kroplą, która przelała czarę goryczy, był pożar jednego z autobusów hybrydowych pod koniec kwietnia ubiegłego roku. Reklama Autokary wycofano z codziennego użytkowania ze względu na ich wysoką awaryjność. Obecnie stoją one bezczynnie w zajezdni. Nie wiadomo, kiedy wrócą na częstochowskie drogi. Na firmę Lider Trading nałożono kary, ale wystąpiła ona o postępowanie naprawcze. Spowolni to proces odzyskiwania pieniędzy. Co więcej, nie wszystkie naprawy udało się zrealizować w oparciu o procedurę gwarancyjną z uwagi na montaż różnych części i komponentów w sposób niezgodny z zaleceniami producentów. Ich koszt musiałoby pokryć miasto. Biegły, szukając przyczyn zapłonu jednego z autobusów, stwierdził, że nigdy nie powinny one otrzymać potrzebnych certyfikatów i homologacji, ponieważ emitują zbyt duży hałas. Miejski przewoźnik zmuszony został do zakupu używanych autokarów, by móc przewozić pasażerów na wszystkich obsługiwanych przez siebie liniach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.