Elektromobilność Dachowanie Modelu 3 Tesli 17 lipca 2018 Elektromobilność Dachowanie Modelu 3 Tesli 17 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jak Tesla Model 3 radzi sobie podczas zderzenia? Przekonała się o tym żona jednego z właścicieli tego auta, które zderzyło się z innym na autostradzie i dachowało parokrotnie, uderzając w betonową barierę. Reklama Testy aut elektrycznych pokazują, że nie dachują one zbyt często, ponieważ ich akumulator jest zainstalowany w dolnej części pojazdu. To przenosi środek ciężkości i zapewnia lepszą przyczepność podczas wypadku. W rzeczywistości okazuje się jednak, że prędkość w połączeniu z uderzeniem nadal może zakończyć się „lotem” samochodu. Wypadek Tesli Model 3 wydarzył się w zeszłym tygodniu. Kobieta podróżowała autostradą z prędkością około 70 mil na godzinę (około 113 km/h). Jej auto zderzyło się z drugim na środkowym pasie, następnie uderzyło w betonową barierę, w wyniku czego zostało urwane koło. Tesla dachowała kilka razy i zatrzymała się podwoziem do góry. W wypadku nikt nie odniósł większych obrażeń. Żona właściciela Modelu 3 wydostała się z samochodu przez drzwi. Z kompresyjnym złamaniem jednego z kręgów kręgosłupa i kilkoma siniakami od poduszek powietrznych, trafiła na kontrolę do szpitala. Według właściciela Tesli samochód zadziałał dobrze. Kobietę prawidłowo zabezpieczyły poduszki powietrzne umieszczone w kierownicy oraz pod nią. Kabina auta pozostała całkowicie nietknięta, mimo że roztrzaskała się przednia szyba i dach. Nie znamy oficjalnych wyników testów zderzeniowych Modelu 3. Tesla twierdzi, że bezpieczeństwo zawsze jest dla niej priorytetem i tak jak w przypadku Modelu S i Modelu X, dąży do uzyskania 5 gwiazdek NHTSA (amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego). W liście do akcjonariuszy firma podkreśla jednak, że pierwsze testy wypadły pozytywnie, ale dokładniejsze zostaną przeprowadzone w lipcu bieżącego roku. Ich efekt powinien wesprzeć produkcję Modelu 3. Jak dotąd pod względem bezpieczeństwa Model 3 testuje IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), ale nie opublikowano jeszcze wyników tekstów zderzeniowych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.