Energetyka Decathlon ogranicza zużycie prądu w 52 sklepach nawet o kilkanaście procent 12 września 2022 Energetyka Decathlon ogranicza zużycie prądu w 52 sklepach nawet o kilkanaście procent 12 września 2022 Przeczytaj także Energetyka Krok bliżej do bezpieczeństwa energetycznego. Columbus Energy i grupa DTEK realizują kolejne postanowienia umowy Columbus Energy S.A. zrealizował warunki umowy zawartej ze spółką DRI z Grupy DTEK i sprzedał projekt wielkoskalowego magazynu energii (BESS). Łączna wartość zakończonej transakcji wynosi 29,6 mln euro (ok. 130 mln zł). Energetyka Jak mała wyspa osiąga niezależność energetyczną? “Jesteśmy rozwijającym się laboratorium” – tak o Wyspie Kanaryjskiej El Hierro mówią mieszkańcy. Zapotrzebowanie energetyczne wyspy jest niemal w pełni pokrywane przez odnawialne źródła: wodne, wiatrowe i geotermalne. Do programu optymalizacji zużycia energii przystąpiło 52 polskich sklepów wielkopowierzchniowych należących do francuskiej sieci Decathlon. Taka polityka wpływa również na środowisko poprzez redukcję emisji CO2 i śladu węglowego. Reklama Decathlon ogranicza zużycie prądu Podwyżki cen prądu są na tyle dotkliwe, że aż 97% ankietowanych w badaniu ABB firm podjęło lub za chwilę podejmie działania, które pozwolą na zwiększenie efektywności energetycznej. Teraz także francuska sieć sklepów oferujących odzież, akcesoria i sprzęt sportowy zdecydowała się na kompleksowe ograniczenie zużycia prądu. Za poprawę efektywności energetycznej w sieci Decathlon odpowiedzialna jest firma Sescom. Realizacja tego rozwiązania pozwala m.in. ograniczyć koszty działalności oraz zapewnić środki na nowe inwestycje. Firma Sescom obsługuje około tysiąc obiektów w Polsce – od sklepów odzieżowych, poprzez super i hipermarkety, aż po stacje paliw. Poprzez wprowadzanie projektów z zakresu efektywności energetycznej w 2021 roku Sescom zaoszczędził dla swoich klientów w sumie ponad 6.5 GWh energii. – Z siecią Decathlon współpracujemy w zakresie optymalizacji zużycia energii w codziennych praktykach zespołu. Będziemy również optymalizować obiekty od strony regulacji i automatyzacji wyposażenia i instalacji znajdujących się w sklepach. Analizujemy wiele informacji m.in.: koszty mediów, zużycie mediów, dokumentację techniczną obiektów i na tej podstawie udzielamy konkretnych wskazówek, jak osiągnąć najlepszy efekt przy minimum nakładów inwestycyjnych. W sklepach Decathlon nie wykorzystujemy naszego autorskiego systemu telemetrycznego SES Control. Działamy na danych pozyskiwanych z systemu już istniejącego u klienta – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Energy i Business Development Manager w Sescom S.A. Obserwując rynek energetyczny, można spodziewać się, że w najbliższym czasie ceny prądu będą nadal rosnąć. Oznacza to, że koszty związane z utrzymaniem obiektów stają się coraz większym obciążeniem dla przedsiębiorców. Dlatego kwestia optymalizacji zużycia energii i oszczędności, jest obecnie niezwykle ważna. Korzyści z mądrego podejścia do energii Im wyższa efektywność energetyczna budynku, o tym większej oszczędności energii mówimy. Trzeba także pamiętać, że oszczędzanie energii to również sposób na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do powietrza, w tym także cieplarnianych, które powstają podczas procesu energetycznego spalania paliw do celów budynku. Chociaż podwyżka cen prądu nie dotknęła jeszcze w tak dużym stopniu osób prywatnych, już teraz z wysokimi cenami energii muszą mierzyć się przedsiębiorstwa. Cena prądu to nawet 1/4 wydatków firm – na każde 1000 PLN, które firma musi przeznaczyć na swoje utrzymanie, 230 PLN stanowią wydatki na energię. Firmy walczą z podwyżkami cen prądu, zatem nie dziwi fakt, że przedsiębiorstwa myślą o ograniczeniu zużycia energii. – Energy Management to oferta usług, których celem jest zmniejszenie kosztów mediów nawet o kilkanaście procent, poprzez narzędzia i działania optymalizujące ich zużycie. Dedykowana jest ona przede wszystkim klientom sieciowym, którzy posiadają znaczną liczbę zbliżonych do siebie pod względem funkcjonalnym obiektów.Usługa pozwala na skuteczną optymalizację kosztów w obiektach naszych klientów, którym pomagamy dobrać optymalne taryfy, wprowadzamy i realizujemy polityki oszczędnościowe, rekomendujemy i przeprowadzamy usprawnienia oraz modernizacje infrastruktury technicznej – mówi Sławomir Habryt, prezes Sescom. W czasach kryzysu energetycznego oszczędzanie prądu staje się już wymogiem zarówno na rynku polskim, jak i światowym. Trudna sytuacja na międzynarodowych rynkach wymusza konieczność racjonalnego podejścia do energii i rozważnego korzystania z surowców. Francuzi poważnie przygotowują się na zbliżający się sezon grzewczy. Nie chodzi tylko o sieć sklepów, lecz także o rząd Republiki. Nowe podejście Francuzów Francja, która do tej pory była wielkim eksporterem prądu, w ostatnim czasie mierzy się z jego niedoborem i podejmuje różnorodne działania w zakresie jego oszczędzania. Państwo zaczęło wprowadzać ograniczenia w korzystaniu z prądu, aby zadbać o bezpieczeństwo energetyczne. Początkiem lipca dwa nakazy ogłosiła minister ds. transformacji ekologicznej Agnes Pannier-Runacher. Pierwszy dotyczy zamykania drzwi w klimatyzowanych lokalach. W miastach takich jak Bourg-en-Bresse, Lyon, Besançon i Paryż od połowy lipca obowiązują dekrety miejskie, na mocy których klimatyzowane sklepy muszą zamykać drzwi pod karą grzywny w wysokości 750 euro. Nakaz ma zostać rozszerzony na cały kraj. Francja wyłącza oświetlenie miejskie nocą. Oszczędza prąd przez wojnę w Ukrainie Podobne przepisy zaczynają wprowadzać Niemcy, którzy w obliczu kryzysy uciekają się nawet do włączania elektrowni węglowych. źródło: wikimedia.org, zdj. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.