Wiadomości OZE Diesel bardziej ekologiczny od benzyny? 10 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Diesel bardziej ekologiczny od benzyny? 10 sierpnia 2017 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Wiele słyszy się ostatnio odnośnie samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Kilka państw chce zakazać jego sprzedaży w niedługiej przyszłości z uwagi na środowiskową szkodliwość. Okazuje się jednak, że twierdzenia, jakoby diesel emitował więcej spalin od silników benzynowych mogą być bezzasadne, np. w obliczu badań przeprowadzonych przez Patricka Hayesa, naukowca z Uniwersytetu w Montrealu. Reklama Z jego analizy wynika, że nowoczesne samochody wyposażone w silnik diesla emitują mniej spalin aniżeli samochody benzynowe. Komentując wyniki badań opublikowanych w raporcie Scientific Reports Patrick Hayes zaznacza, że obecnie wykorzystywany olej napędowy jest sporo czystszy od benzyny. Według niego, władze większą uwagę powinny zwrócić na samochody wyposażone w silniki benzynowe, bowiem to one są źródłem większych zanieczyszczeń. Faktem jest, że sporym kłopotem są jeżdżące po drogach stare samochody, które nie są wyposażone w filtry cząsteczek stałych. Warto jednak zaznaczyć, że blokada dystrybucji nowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi przez dealerów nikogo przed nimi nie ochroni. Raport naukowca z Montrealu staje w opozycji do działań wielu europejskich polityków, którzy chcą wyeliminować silniki diesla z użytku. Argumentują to chęcią ochrony środowiska, lecz w obliczu badań przedstawionych przez Patricka Hayesa – mogą to być działania bardziej na pokaz, aniżeli skuteczne. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.