Wiadomości OZE Do Kauflandu z własnym opakowaniem 13 listopada 2019 Wiadomości OZE Do Kauflandu z własnym opakowaniem 13 listopada 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Sieć Kaufland wprowadza możliwość wykorzystania swojego opakowania w trakcie zakupów. Mniej opakowań przekłada się na mniej jednorazówek z plastiku. To nie pierwsza proekologiczna decyzja tej niemieckiej firmy. Reklama – Troska o środowisko jest jednym z fundamentów, na których opiera się nasza strategia CSR. Możliwość pakowania wybranych produktów do własnych opakowań wielokrotnego użytku była kolejnym, naturalnym krokiem zmierzającym do ograniczenia zużycia plastiku w naszych marketach – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska. Kaufland sprawdził wcześniej, jak działa nowy system. Od kilku dniu w całej Polsce można przyjść do sklepów tej sieci z własnym opakowaniem na ser, wędliny i garmażerkę. Mięso będzie jednak wciąż pakowane w opakowania dostępne w sklepie. Waga będzie uwzględniać masę naszego opakowania. Wcześniej Kaufland mocno ograniczył korzystanie z plastikowych opakowań – zastąpił na przykład folię tekturowymi banderolami. To nie pierwsza proekologiczna decyzja sieci. Kaufland został wyróżniony za wspieranie zrównoważonego rybołówstwa i za zaangażowane działania, które wpływają na jakość asortymentu w sklepach. – Sieć Kaufland posiada własną politykę zrównoważonego rybołówstwa, która jest podstawą przy podejmowaniu decyzji o asortymencie sklepów. W jej ramach pierwszeństwo zakupu mają produkty z certyfikatem MSC. Każdy z nas może chronić morza i oceany poprzez codzienne wybory i decyzje zakupowe, dlatego edukujemy klientów, że wybierając odpowiednie produkty z certyfikatem MSC, mogą się do tego przyczynić – tłumaczy Agnieszka Kotlińska. Inne firmy również promują proekologiczne działania. Ostatnio Coca-Cola zaskoczyła klientów informacją, że będzie stosować plastik wyłowiony z Morza Śródziemnego do produkcji swoich opakowań. Pierwszą próbę wprowadzenia „ulepszonego recyklingu” można uznać za udaną – firma wyprodukowała 300 butelek, w których 25% surowca pochodzi z wyrzuconego plastiku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.