Do Kauflandu z własnym opakowaniem

Sieć Kaufland wprowadza możliwość wykorzystania swojego opakowania w trakcie zakupów. Mniej opakowań przekłada się na mniej jednorazówek z plastiku. To nie pierwsza proekologiczna decyzja tej niemieckiej firmy. 

Troska o środowisko jest jednym z fundamentów, na których opiera się nasza strategia CSR. Możliwość pakowania wybranych produktów do własnych opakowań wielokrotnego użytku była kolejnym, naturalnym krokiem zmierzającym do ograniczenia zużycia plastiku w naszych marketach – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska.

Kaufland sprawdził wcześniej, jak działa nowy system. Od kilku dniu w całej Polsce można przyjść do sklepów tej sieci z własnym opakowaniem na ser, wędliny i garmażerkę. Mięso będzie jednak wciąż pakowane w opakowania dostępne w sklepie. Waga będzie uwzględniać masę naszego opakowania. Wcześniej Kaufland mocno ograniczył korzystanie z plastikowych opakowań – zastąpił na przykład folię tekturowymi banderolami.

To nie pierwsza proekologiczna decyzja sieci. Kaufland został wyróżniony za wspieranie zrównoważonego rybołówstwa i za zaangażowane działania, które wpływają na jakość asortymentu w sklepach.

Sieć Kaufland posiada własną politykę zrównoważonego rybołówstwa, która jest podstawą przy podejmowaniu decyzji o asortymencie sklepów. W jej ramach pierwszeństwo zakupu mają produkty z certyfikatem MSC. Każdy z nas może chronić morza i oceany poprzez codzienne wybory i decyzje zakupowe, dlatego edukujemy klientów, że wybierając odpowiednie produkty z certyfikatem MSC, mogą się do tego przyczynić – tłumaczy  Agnieszka Kotlińska.

Inne firmy również promują proekologiczne działania. Ostatnio Coca-Cola zaskoczyła klientów informacją, że będzie stosować plastik wyłowiony z Morza Śródziemnego do produkcji swoich opakowań. Pierwszą próbę wprowadzenia „ulepszonego recyklingu” można uznać za udaną – firma wyprodukowała 300 butelek, w których 25% surowca pochodzi z wyrzuconego plastiku.