Elektromobilność Droga, która ładuje samochody elektryczne – „Arena Przyszłości” 24 czerwca 2022 Elektromobilność Droga, która ładuje samochody elektryczne – „Arena Przyszłości” 24 czerwca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W Chiari we Włoszech powstała droga, która ładuje samochody elektryczne. „Arena Przyszłości” pozwala na bezprzewodowe przekazywanie energii do pojazdów. Jak to możliwe? Reklama Droga, która ładuje samochody elektryczne Po miesiącach testów na torze „Arena del Futuro”, czyli „Arenie Przyszłości” firma zademonstrowała możliwość bezprzewodowego transferu energii w celu ładowania pojazdów elektrycznych. Droga, która ładuje samochody elektryczne, działa dzięki systemowi cewek umieszczonych pod asfaltem. Jak to działa? System cewek umieszczonych pod asfaltem przekazuje energię bezpośrednio do samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów bez konieczności zatrzymywania się na stacjach ładowania w celu uzupełnienia baterii.Technologia może być dostosowana do wszystkich pojazdów wyposażonych w specjalny „odbiornik”, który przekazuje energię pochodzącą z infrastruktury drogowej bezpośrednio do silnika elektrycznego. Zwiększa zasięg i jednocześnie oszczędza ładunek akumulatora pojazdu. Droga ładująca samochody – zalety Testy przeprowadzone z Fiatem New 500 na „Arenie Przyszłości” pokazują, że infrastruktura tego typu pozwala na poruszanie się z typowymi prędkościami autostradowymi bez zużywania energii zgromadzonej w akumulatorze. Potencjalne zalety upowszechnienia takiego rozwiązania to uproszczenie ładowania, eliminacja obaw związanych z zasięgiem i wspieranie dekarbonizacji. Testy pokazują, że wydajność przepływu energii spod asfaltu do akumulatora samochodu jest porównywalna z typowym działaniem stacji szybkiego ładowania. Kierowca nie musi się zatrzymywać, aby doładować auto, a pomiary natężenia pola magnetycznego dowodzą, że ładowanie nie ma wpływu na kierowcę i pasażerów. Droga, która ładuje samochody elektryczne może sprawdzić się także w połączeniu z inną infrastrukturą, taką jak porty, lotniska i parkingi. „Arenie Przyszłości” to nie pierwszy projekt tego typu: Droga ładuje auta elektryczne! Jazda w nieskończoność? źródło i zdj. główne – stellantis.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.