Elektromobilność Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku! Parlament Europejski zdecydował 10 czerwca 2022 Elektromobilność Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku! Parlament Europejski zdecydował 10 czerwca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Duże miasta będą mogły kupować tylko zeroemisyjne autobusy Senat przyjął nowelizację ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Według niej, miasta mające więcej niż 100 tys. mieszkańców będą zobowiązane do zakupu wyłącznie zeroemisyjnych autobusów i wprowadzenia Stref Czystego Transportu, jeżeli przekroczą poziom emisji dwutlenku azotu. Elektromobilność Kraków pyta mieszkańców o Strefę Czystego Transportu. Ankieta działa do 9 grudnia Władze Krakowa robią wszystko, żeby przekonać mieszkańców do Strefy Czystego Transportu. Jednym z elementów kampanii jest uruchomienie internetowej ankiety, w której Krakowianie będą mogli wyrazić swoje zdanie na temat nowych przepisów. Zapadła decyzja w sprawie zakazu sprzedaży samochodów spalinowych w UE. Auta na paliwo i diesel znikną z rynku do 2035 roku. Czy to zbliży kraje Unii do neutralności klimatycznej? Reklama Spis treści TogglePrzełomowa decyzja Parlamentu Europejskiego Czy samochody spalinowe znikną do 2035 roku? Fiat wycofa samochody spalinowe w ciągu 5 latJak zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku wpłynie na rozwój elektromobilności? Przełomowa decyzja Parlamentu Europejskiego 339 europosłów zagłosowało za wycofaniem samochodów spalinowych ze sprzedaży do 2035 roku. Te działania UE mają wspierać redukcję emisji CO2 transportu, która towarzyszy projektowi Zielony Ład i wspólnemu celowi neutralności klimatycznej do 2050 roku. Ambitna rewizja norm emisji CO2 jest kluczowym elementem osiągnięcia naszych celów klimatycznych. Dzięki tym normom tworzymy przejrzystość dla przemysłu samochodowego i możemy stymulować innowacje i inwestycje producentów samochodów. Ponadto zakup i eksploatacja samochodów o zerowej emisji zanieczyszczeń będzie tańsza dla konsumentów. Cieszę się, że Parlament Europejski poparł ambitną rewizję celów na rok 2030 i opowiedział się za stuprocentowym celem na rok 2035, co ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku – skomentował decyzję PE holenderski polityk Jan Huitema. Teraz PE będzie negocjował wprowadzenie nowych przepisów z Radą UE, czyli ministrami wszystkich państw członkowskich. Jeżeli prawo wejdzie w życie, rok 2034 będzie ostatnią okazją na sprzedaż samochodu spalinowego. Czy samochody spalinowe znikną do 2035 roku? Decyzja Parlamentu Europejskiego w sprawie zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 dotyczy wyłącznie producentów. To oznacza, że po przekroczeniu tej daty nie będzie możliwe zakupienie nowego samochodu na benzynę lub gaz. Jednak szansa na to, że wysokoemisyjne pojazdy znikną całkowicie z dróg jest mała, ponieważ nowe legislacje nie wpływają bezpośrednio na rynek aut używanych. Nie ma jednak wątpliwości, że wycofanie samochodów spalinowych z produkcji jest znaczącym krokiem dla przyspieszenia dekarbonizacji transportu. Analiza: samochody elektryczne opłacają się bardziej niż samochody spalinowe. Fiat wycofa samochody spalinowe w ciągu 5 lat Wiele producentów już zdecydowało się na ograniczenie oferty wyłącznie do niskoemisyjnych środków transportu. Niektórzy z nich wyprzedają nawet cele UE, jak Fiat, który postanowił wycofać z produkcji auta spalinowe już w 2027 roku. Marka Fiat ma ogromne ambicje, aby w najbliższym czasie spopularyzować elektromobilność, która będzie szeroko dostępna. Już teraz oferta tego producenta to w połowie samochody elektryczne i hybrydowe. Za Fiatem podążają inne marki, jak Volkswagen, Ford, Peugeot, Volvo czy Jaguar. Połóżmy kres samochodom spalinowym do 2035 roku, apelują Uber i Volvo Jak zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 roku wpłynie na rozwój elektromobilności? Aktualnie samochody spalinowe odpowiadają za 12% emisji gazów cieplarnianych w UE. Transport odpowiedzialny jest nie tylko za pogłębianie kryzysu klimatycznego, ale także ogromną ilość zanieczyszczeń powietrza i smog. Elektryfikacja transportu jest jednym z priorytetów UE w zakresie ochrony środowiska i klimatu, ponieważ to najprostsza droga do redukcji CO2 i zmniejszenia toksyn. Decyzja Parlamentu Europejskiego w sprawie zakazu sprzedaży samochodów spalinowych w UE od 2035 w pewien sposób wymusza przyspieszenie rozwoju elektromobilności. Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce już wzrosła o 140%. Priorytetem muszą być działania, które sprawią, że pojazdy elektryczne będą w zasięgu finansowym większości kierowców jak program dofinansowań do samochodów niskoemisyjnych Mój Elektryk. Problemem, na który zwracają uwagę przeciwnicy decyzji Parlamentu Europejskiego jest również dostęp do ładowarek elektrycznych. Nad poprawą infrastruktury sieci ładowania UE pracuje już od pewnego czasu. Do 2025 roku stacje ładowania dla pojazdów elektrycznych mają być dostępne co 60 km we wszystkich państwach członkowskich. W ładowarki dla elektryków inwestują także koncerny benzynowe, jak BP, które planuje postawić 8000 stacji ładowania do 2024 roku. Źródło: Automotive News Europe, Euronews, Noizz, Zielona Interia Fot główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.