Drony dostarczą części dla morskich farm wiatrowych. Niemieckie linie lotnicze złożyły zamówienie

Drony dostarczą części dla morskich farm wiatrowych. Niemieckie linie lotnicze złożyły zamówienie

Niemieckie linie lotnicze Zeitfracht złożyły zamówienie na 17 dronów dostawczych Wingcopter. Drony dostarczą części dla morskich farm wiatrowych. Czy ta technologia okaże się strzałem w dziesiątkę dla morskiej energetyki wiatrowej?

Drony dostarczą części dla morskich farm wiatrowych

Grupa Zeitfracht to niemiecka rodzinna firma lotnicza zatrudniająca ponad 6300 pracowników, działająca przede wszystkim w logistyce i handlu. Złożone przez nią zamówienie na dostawę 17 dronów może zostać rozszerzone o zakup kolejnych 115 do 2023 roku.

– W Grupie Zeitfracht jesteśmy bardzo kreatywni i zawsze zainteresowani wykorzystaniem nowych technologii w sposób wiodący na rynku. Uważamy, że nadszedł czas na komercyjne wykorzystanie dronów, na przykład do dostaw części zamiennych do morskich farm wiatrowych.

Dzięki German Airways, naszemu lotnisku w Rostocku i doświadczeniu naszej firmy przewozowej OPUS w operacjach dostawczych na pełnym morzu, wraz z Wingcopterem mamy idealne warunki, aby zrobić ogromny krok naprzód w tej technologii –
powiedział Dyrektor generalny Zeitfracht, Wolfram Simon-Schröteroku

Lotnisko Rostock będzie wykorzystywane do współpracy rozwojowej i jako pole testowe.

Niemiecki holding logistyczny i lotniczy Zeitfracht Group będzie jedną z pierwszych firm na świecie, które komercyjnie wdrożą drony w logistyce. Jakie jeszcze korzyści płyną z wykorzystania dronów?

Korzyści z dronów

Oprócz faktu, że drony dostarczą części dla morskich farm wiatrowych, zastosowanie tej technologii niesie ze sobą konkretne korzyści.

Dzięki czysto elektrycznemu napędowi drony dostawcze Wingcopter przyczyniają się do rozwoju logistyki o zerowej emisji. Samoloty zostały wybrane ze względu na ich wyjątkową odporność na wiatr i warunki pogodowe oraz ich wiodący na świecie stosunek ładowności do zasięgu. Wingcoptery mogą przenieść ładunek do pięciu kilogramów i – w zależności od obciążenia – pokonywać odległości od 75 do 110 kilometrów. 

Drony dostawcze mają być w stanie wylądować z precyzją na poruszającym się statku. Nie wymagają dodatkowej infrastruktury – startują pionowo, a w locie poruszają się poziomo, tak jak zwykłe samoloty.

Wingcoptery wystartują z lotniska w Rostocku, które od początku roku jest również częścią Grupy Zeitfracht. Infrastruktura lotniska oferuje zespołowi Wingcoptera idealne warunki do długich lotów testowych i zebrania danych potrzebnych do rozwoju technologii.

– Bardzo się cieszymy, że pozyskaliśmy firmę Zeitfracht jako partnera z niezwykłym doświadczeniem w sektorze logistyki i lotnictwa. Dzięki planowanym lotom dostawczym na statki i morskie farmy wiatrowe wkroczymy w nowy, szybko rozwijający się obszar zastosowań, dla którego Wingcopter 198 jest idealnie dopasowany dzięki swojej wysokiej wydajności, nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Ponadto teren testowy i ścisła współpraca dają możliwość wspólnego rozwijania kolejnych obiecujących obszarów biznesowych
dodaje Tom Plümmer, współzałożyciel i dyrektor generalny Wingcopter.

Zobacz więcej o transporcie w morskiej energetyce wiatrowej:

źródło: wingcopterokucom/newsroom, zdj. główne – wingcopterokucom/german-airways

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.