Elektromobilność Dyson planuje produkować elektryczne samochody 09 marca 2018 Elektromobilność Dyson planuje produkować elektryczne samochody 09 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Pociąg przyszłości na polskim torze. Czym ICE 3neo różni się od Pendolino? W lipcu na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pojawił się niemiecki pociąg dużych prędkości ICE 3neo. To jednostka mogąca osiągać 320 km/h, a mimo to testy odbywają się w Polsce, gdzie infrastruktura nie pozwala przekroczyć 200 km/h. To nie paradoks, lecz znak kierunku, w jakim zmierzają europejskie koleje dużych prędkości. Elektromobilność Unia Europejska inwestuje 852 mln euro w baterie do pojazdów elektrycznych Europejski Fundusz Innowacji rozpoczął dofinansowania do projektów baterii do samochodów elektrycznych. Inwestycja ma zwiększyć produkcję akumulatorów i uniezależnić UE od importu spoza Europy. Projekty zakładają nie tylko innowacyjne rozwiązania dla elektromobilności, ale również działają zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. James Dyson, który stworzył ogromną firmę AGD, produkującą nowatorskie odkurzacze bezworkowe, suszarki bez typowych wentylatorów itp., postanowił wkroczyć na rynek motoryzacyjny. Firma Dysona zamierza otworzyć drugie centrum badawcze. Znajdzie się ono na terenie byłej bazy Królewskich Sił Powietrznych w Hullavington, na południowym wschodzie Anglii. Pracować ma tam 400 inżynierów w grupie skupionej na motoryzacji, a także inni specjaliści i inżynierowie rozwijający różne sektory firmy. Reklama Pierwszy pojazd, którego nazwy jeszcze nie podano, ma być gotowy około 2020 roku. „Będziemy zbierać zamówienia, jeśli chcecie można już je zamawiać”, żartuje w wywiadzie Dyson. Nie wiadomo jeszcze, gdzie auta będą produkowane, ale według właściciela firmy będzie to albo Wielka Brytania, albo Azja. Do 2021 roku w projekt i produkcję elektrycznego pojazdu Dyson zainwestowane zostanie 2,8 miliarda euro. Samochody elektryczne zdobywają coraz większą popularność na całym świecie ze względu na wycofywanie samochodów spalinowych. W Wielkiej Brytanii w 2017 roku po raz pierwszy od sześciu lat sprzedaż nowych aut z silnikiem diesla spadła, jak pokazują analizy rynku. Spadek był zauważalny – wyniósł niecałe 6%. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.