Elektromobilność E-hulajnogi na minuty – co nowego? 12 sierpnia 2020 Elektromobilność E-hulajnogi na minuty – co nowego? 12 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Hulajnogi elektryczne na stałe już wpisały się w krajobraz polskich miast i miasteczek. To kolejny etap przemian, jakie od kilku lat zachodzą w transporcie osobistym. Jak wygląda rynek e-hulajnóg w lipcu 2020 roku? Reklama Spis treści ToggleHulajnogi znów w grzeCo mówią dane?Oferta rośnie, firm przybywaWedług ustalonego porządku Hulajnogi znów w grze Pandemia COIVD-19 wpłynęła na spowolnienie dynamicznie rozwijającego się rynku hulajnóg współdzielonych. Jednak najnowsze badania przeprowadzone przez organizację Mobilne Miasto pokazują, że sytuacja wraca do stanu sprzed trzech miesięcy. Co więcej, pomimo pandemii rynek ten w ciągu ostatniego roku wzrósł o blisko 85%. Co mówią dane? Z danych wynika, że liczba elektrycznych hulajnóg dostępnych w polskich miastach wzrosła trzykrotnie. Obecnie jest to ponad 14 tysięcy. Ten wynik przebił o 30% poziom ze szczytu w ubiegłym sezonie. Coraz więcej miast w naszym kraju wprowadza hulajnogi do oferty. Aktualnie urządzenia te spotkamy aż w 35 miejscowościach. W porównaniu z szczytem sezonu 2019 roku to wzrost o blisko 85%. Oferta rośnie, firm przybywa Najliczniejszą flotą współdzielonych e-hulajnóg może pochwalić się Warszawa (5,3 tys. urządzeń), Kraków (ponad 2,8 tys.), Trójmiasto (blisko 1,5 tys.), Poznań (900) oraz Wrocław (ponad 800). Jak wynika z danych aktualnie usługę oferuje już 12 firm, m.in. francusko-holenderski Dott, polski blinkee.city, estoński Bolt czy amerykański Lime. Ponad 14 tys. współdzielonych e-hulajnóg w 35 miastach – tak wyglądał polski rynek #scootersharing w II połowie lipca. Pomimo pandemii rynek ten urósł w ciągu roku blisko 2-krotnie. Więcej szczegółów w #StrefaDanych portalu @SmartRidePLhttps://t.co/Licwee0Esi pic.twitter.com/6dzhaqvfaU— Mobilne Miasto (@MobilneMiasto) August 10, 2020 Według ustalonego porządku Kolejnym ważnym krokiem w rozwoju rynku e-hulajnóg będzie proces legislacyjny, tzw. lex UTO. Jego celem jest wpisanie urządzeń transportu osobistego, w tym elektrycznych hulajnóg do polskiego porządku prawnego. Władze części miast próbują samodzielnie uporządkować ruch i postój tych urządzeń. Przykładowo, Kraków uruchamia sieć kilkudziesięciu tzw. „Punktów mobilności” i chce skłonić wypożyczalnie e-hulajnóg, by te ograniczyły użytkownikom możliwość pozostawiania pojazdów wyłącznie w tych punktach (postuluje też ograniczenia prędkości e-hulajnóg). Również Katowice negocjują z operatorami e-hulajnóg zasady zbliżonego w swoich założeniach przedsięwzięcia – czytamy w portalu smartride.pl Źródło: smartride.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.