Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Nissan umożliwia płacenie prądem za parkowanie

Nissan, Japonia

Nissan umożliwia płacenie prądem za parkowanie

Kierowcy pojazdów elektrycznych zamiast płacenia jenami za postój na miejscu parkingowym, mogą oddać do sieci energię z samochodu. Takie udogodnienie znajdziemy przy pawilonie Nissana w Jokohamie. Budynek otwarto dla zwiedzających na początku sierpnia. W ten sposób marka świętuje jubileusz dziesięciolecia wprowadzenia na rynek Nissana Leaf.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Elektro-pawilon Nissana

Pawilon ekspozycyjny Nissana ma powierzchnię 10 000 m2. Zasila go zamontowana na dachu instalacja fotowoltaiczna oraz hydroenergia. W jego wnętrzu przedstawiono innowacyjne rozwiązania technologiczne w zakresie elektromobilności i infrastruktury.

Można tam na przykład skorzystać z kawiarni Nissan Chaya Cafe, którą po części zasilają akumulatory podłączonych Nisssanów Leaf. Jest to zasługa specjalnych technologii Nissan Energy Share i Nissan Energy Storage, które pozwalają na zmianę zastosowania zmagazynowanej w samochodach energii. 

 – Pawilon jest miejscem, w którym klienci mogą zobaczyć, poczuć i zainspirować się naszą wizją społeczeństwa i mobilności w najbliższej przyszłości. W miarę, jak świat będzie przechodził na elektryczną mobilność, pojazdy elektryczne będą integrować się ze społeczeństwem w sposób dalece wykraczający poza transportpowiedział Makoto Uchida, prezes Nissana.

Więcej technologii od Nissana

Zwiedzający pawilon w Jokohamie mogą skorzystać z jazdy testowej elektrycznym crossoverem japońskiej marki – Nissanem Ariya. Na miejscu zaprezentowano również działanie systemu wspomagania kierowcy ProPILOT oraz przedstawioną na ostatnich targach CES, technologię Invisible-to-Visible (I2V). Ma ona zbierać informacje z sieci i otoczenia samochodu, aby lepiej przewidzieć sytuację na drogach podczas jazdy. 

Przedstawione w ekspozycyjnym pawilonie Nissana rozwiązania wpisują się w strategię Nissan NEXT. Do końca 2023 roku marka chce osiągnąć sprzedaż samochodów elektrycznych na poziomie miliona egzemplarzy rocznie.

źródło: orpa.pl

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.