Elektromobilność E-Palette Toyoty zrewolucjonizuje transport miejski? 11 stycznia 2018 Elektromobilność E-Palette Toyoty zrewolucjonizuje transport miejski? 11 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Toyota nie zwalnia tempa. Jeden z globalnych liderów sprzedaży samochodów przedstawił swoją wizję transportu miejskiego, związaną z wprowadzeniem innowacyjnej koncepcji e-Palette, będącej niczym innym jak w pełni autonomicznym pojazdem elektrycznym, który można dostosować w zależności od potrzeb. Reklama Aby zrealizować ten pomysł, Toyota podjęła zakrojoną na szeroką skalę współpracę z takimi globalnymi tuzami, jak: Amazon, Mazda, Uber i Pizza Hut. Branża motoryzacyjna wciąż ulega przeobrażeniom, zwłaszcza na terenie aglomeracji miejskich, które poszukują nowych i bardziej wydajnych sposobów zapewnienia mieszkańcom wygodnego transportu i usług. Koncepcja e-Palette ma wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw, dlatego jest niczym innym jak autonomicznym elektrycznym autobusem, który można dostosować do aktualnych potrzeb. I tak firmy operujące w różnych sektorach gospodarczych będą mogły naprzemiennie wykorzystywać ich możliwości dzięki otwartemu układowi wnętrza, który można będzie szybko zmodyfikować. Aby zobrazować dokładniej wizję e-Palette, wystarczy wyobrazić sobie elektryczny pojazd, który w ciągu dnia operuje w środowisku miejskim jako autobus, a po zmroku zamienia się w mobilną restaurację lub samochód dostarczający przesyłki. Dzięki zastosowanej technologii pojazdy szybko zmieniałyby grafiki wyświetlane na zewnątrz w zależności od potrzeb i aktualnego wykorzystania. Toyota zakłada, że koncepcja e-Palette zostanie udostępniona w trzech opcjach, od czterech do siedmiu metrów długości. Wszystkie będą napędzane silnikami elektrycznymi Toyoty. Na ten moment wydaje się, że pomysł zrodzony w umysłach konstruktorów japońskich nie ma szans na realizację w praktyce, jednak pełną odpowiedź otrzymamy już za dwa lata podczas zbliżającej się wielkimi krokami olimpiady w Tokio, w czasie której idea e-Palette ma zostać sprawdzona. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.