Wiadomości OZE E-rower – ekologia dla leniwych 24 sierpnia 2016 Wiadomości OZE E-rower – ekologia dla leniwych 24 sierpnia 2016 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Elektryczne rowery nie są bardziej ekologiczne od normalnych rowerów. Ale gdyby kierowcy samochodów przesiedli się na elektryczne rowery – z centrów miast pozbylibyśmy się korków i trujących spalin. Reklama Oferta wypożyczalni rowerów elektrycznych skierowana jest głównie do turystów, a tych w Krakowie nie brakuje. W 2015 nasze miasto odwiedziło ponad 10 mln turystów – wynika z badań przeprowadzonych przez Małopolską Organizację Turystyczną na zlecenie Urzędu Miasta Krakowa. To jest ogromna nisza do zagospodarowania – mówi nam właściciel pierwszej w Krakowie wypożyczalni rowerów elektrycznych – Tomek Wykurz. – Jako rowerzyści od dawna jesteśmy związani z ekologią, ale postanowiliśmy pójść krok dalej i otworzyliśmy wypożyczalnie rowerów elektrycznych. Chcielibyśmy, żeby nie tylko turyści wypożyczali nasze rowery, ale również mieszkańcy Krakowa, przecież to głównie im doskwiera smog, nie turystom. – dodaje Tomek. Jako pierwsi w Krakowie wprowadziliście możliwość wypożyczenia roweru z napędem elektrycznym. W 2015 roku również jako pierwsi do waszej oferty dodaliście możliwość wypożyczenia trójkołowego roweru z napędem elektrycznym. – To prawda, chcieliśmy połączyć przyjemność zwiedzania Krakowa z nową, dbającą o środowisko technologią. Nasze rowery są szybkie, ciche, a także ekologiczne. Wszystkie nasze pojazdy z napędem elektrycznym mają zasięg do 50 km, a kiedy wyczerpie się bateria niestety trzeba pedałować. – śmieje się Tomek. Warto wspomnieć o cenach. Wypożyczenie roweru miejskiego z napędem elektrycznym kosztuje 35 zł za godzinę i 100 zł za dzień, wypożyczenie Fat Bike’a to koszt 60 zł za godzinę i 230 zł za dzień, natomiast hit sezonu 2015 trójkołowy rower elektryczny wypożyczymy już za 40 zł za godzinę i 120 zł za dzień. Dla porównania wynajęcie Segway’a w Krakowie kosztuje 150 zł za godzinę! – Szczególnym zainteresowaniem w ubiegłym roku cieszyły się rowery trójkołowe. Jest to rozwiązanie dla trochę bardziej wygodnych klientów, pojazd jest bardzo stabilny i posiada koszyk na torbę czy plecak – może stąd ta popularność. W 2015 roku obsłużyliśmy ponad 10 tys klientów w Krakowie. – dodaje Tomek. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.