Wiadomości OZE E-rower Flyon z mocnym silnikiem od Haibike’a 16 lipca 2018 Wiadomości OZE E-rower Flyon z mocnym silnikiem od Haibike’a 16 lipca 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Elektryczne rowery staja się coraz bardziej konkurencyjne i zaawansowane. Firma Haibike na europejskich targach Eurobike przedstawiła swoją nową linię marki FLYON z mocnym silnikiem i innowacyjnym wlotem powietrza chłodzącego. Reklama „Dzięki FLYON wprowadzamy kolejną generację ePerformance. Nowy silnik, innowacyjna koncepcja obsługi, większa łączność i inteligentny projekt. Niezależnie od tego, czy chodzi o integrację, cyfryzację czy wydajność – FLYON wyznacza nowe standardy w sektorze high-end. Za pierwszym w historii systemem ePerformance firmy Haibike stoi niemiecka siła inżynieryjna połączona z inteligentną technologią i wieloletnim know-how”, chwali się Haibike. Silnik pośredni TQ HPR120S, który wyróżnia jeden z najwyższych w tej branży momentów obrotowych – 120 Nm, zamontowany jest bezpośrednio nad pedałami i tarczą. Zasila go akumulator litowo-jonowy 48 V. Mieści się on w dolnej części ramy węglowej i można go całkowicie zdemontować. Dodatkowo rower wyposażony jest w dodatkowy wlot powietrza, co zapewnia chłodzenie. E-rowery od Haibike można ładować za pomocą ładowarki domowej, ściennej A4 (o mocy około 200 W), ale firma oferuje również ładowarkę o dużej mocy 10 A (około 500 W), która jest w stanie naładować akumulator do 80% pojemności w ciągu jednej godziny. Nie znany jest jeszcze zasięg, ale powinien być satysfakcjonujący przy baterii 630 Wh. Do pomiaru prędkości wykorzystywana jest specjalna tarcza z 18 magnesami na piaście tylnego koła. Prędkość wyświetlana jest na kolorowym wyświetlaczu na kierownicy. Światła są zintegrowane bezpośrednio z ramą i są zasilane przez wewnętrzną baterię, więc nie trzeba osobno wymieniać małych bateryjek. Reflektor ma moc 5000 lumenów (302 W) i jest wbudowany w kierownicę. Można go obsługiwać ręcznie lub skorzystać z czujnika światła. Główny reflektor oferuje tryb świateł mijania i świateł drogowych. Tylne światła umieszczone są w podpórkach siedzenia. E-rowery FLYON wyposażone są w wbudowane czujniki GPS wewnątrz ramy, którą można regulować. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.