Wiadomości OZE E-rower Flyon z mocnym silnikiem od Haibike’a 16 lipca 2018 Wiadomości OZE E-rower Flyon z mocnym silnikiem od Haibike’a 16 lipca 2018 Przeczytaj także Energetyka Od maja w województwie małopolskim nie ogrzejemy domu tzw. kopciuchem oraz niektórymi kominkami na drewno. Zgodnie z uchwałą antysmogową od 1 maja nie użyjemy już kotłów poniżej 3 klasy do ogrzewania budynków. Ograniczenia dotkną też właścicieli kominków na drewno – muszą one spełniać wymogi ekoprojektu lub posiadać sprawność cieplną na poziomie co najmniej 80%. Energetyka Chiński paradoks energetyczny, czyli modernizacja bez modernizmu Chińska gospodarka znajduje się w stanie permanentnej modernizacji. Kraj stoi przed wyzwaniem utrzymania rozwoju, zaspokojenia apetytu na surowce oraz zachowania równowagi ekologicznej. Mnogość problemów zmusza do obierania nieoczywistych rozwiązań, dlatego chińscy decydenci postawili na absolutną maksymalizację. Kraj Środka wyrasta na globalnego lidera transformacji energetycznej, przy jednoczesnym zwiększaniu mocy z paliw kopalnych. Elektryczne rowery staja się coraz bardziej konkurencyjne i zaawansowane. Firma Haibike na europejskich targach Eurobike przedstawiła swoją nową linię marki FLYON z mocnym silnikiem i innowacyjnym wlotem powietrza chłodzącego. Reklama „Dzięki FLYON wprowadzamy kolejną generację ePerformance. Nowy silnik, innowacyjna koncepcja obsługi, większa łączność i inteligentny projekt. Niezależnie od tego, czy chodzi o integrację, cyfryzację czy wydajność – FLYON wyznacza nowe standardy w sektorze high-end. Za pierwszym w historii systemem ePerformance firmy Haibike stoi niemiecka siła inżynieryjna połączona z inteligentną technologią i wieloletnim know-how”, chwali się Haibike. Silnik pośredni TQ HPR120S, który wyróżnia jeden z najwyższych w tej branży momentów obrotowych – 120 Nm, zamontowany jest bezpośrednio nad pedałami i tarczą. Zasila go akumulator litowo-jonowy 48 V. Mieści się on w dolnej części ramy węglowej i można go całkowicie zdemontować. Dodatkowo rower wyposażony jest w dodatkowy wlot powietrza, co zapewnia chłodzenie. E-rowery od Haibike można ładować za pomocą ładowarki domowej, ściennej A4 (o mocy około 200 W), ale firma oferuje również ładowarkę o dużej mocy 10 A (około 500 W), która jest w stanie naładować akumulator do 80% pojemności w ciągu jednej godziny. Nie znany jest jeszcze zasięg, ale powinien być satysfakcjonujący przy baterii 630 Wh. Do pomiaru prędkości wykorzystywana jest specjalna tarcza z 18 magnesami na piaście tylnego koła. Prędkość wyświetlana jest na kolorowym wyświetlaczu na kierownicy. Światła są zintegrowane bezpośrednio z ramą i są zasilane przez wewnętrzną baterię, więc nie trzeba osobno wymieniać małych bateryjek. Reflektor ma moc 5000 lumenów (302 W) i jest wbudowany w kierownicę. Można go obsługiwać ręcznie lub skorzystać z czujnika światła. Główny reflektor oferuje tryb świateł mijania i świateł drogowych. Tylne światła umieszczone są w podpórkach siedzenia. E-rowery FLYON wyposażone są w wbudowane czujniki GPS wewnątrz ramy, którą można regulować. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.