Elektromobilność Elektromobilność ma mniejszą emisję CO2 od samochodów spalinowych. Wyniki badań 21 kwietnia 2020 Elektromobilność Elektromobilność ma mniejszą emisję CO2 od samochodów spalinowych. Wyniki badań 21 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Brytyjska organizacja Green NGO Transport & Environment przedstawiła badania, zgodnie z którymi samochody elektryczne odpowiadają za trzykrotnie mniejsze emisje dwutlenku węgla w porównaniu z napędzanymi ropą oraz benzyną. Pod uwagę wzięto wpływ z jazdy, wytwarzanie energii, wydobywanie surowców do produkcji akumulatorów, a nawet budowę elektrowni. To odpowiedź na zarzut krytyków elektromobilności. Ich zdaniem produkcja “elektryków” miała mieć duży ślad węglowy. Reklama Głównym argumentem krytyków był rzekomy wpływ na redukcję emisji dwutlenku węgla, ponieważ miała ona następować nie tylko przy wytwarzaniu energii elektrycznej, ale również przy produkcji komponentów. W najlepszym scenariuszu samochód elektryczny w Szwecji, gdzie również wyprodukowano do niego baterię, emituje 80 proc. dwutlenku węgla mniej niż samochód z napędem Diesla i o 81 proc. mniej niż samochód z silnikiem benzynowym. Z kolei w najgorszym przypadku samochód, którym ktoś jeździ po Polsce, a akumulator wyprodukowano w Chinach, nadal ma mniejszą emisję – od 22 proc. od Diesla i o 28 proc. od auta na benzynę. Redukcja emisji węgla w wytwarzaniu energii dzięki samochodom elektrycznym ma nastąpić w najbliższych latach wraz ze wzrostem udziału źródeł odnawialnych przy jej produkcji. Stanie się ona również bardziej elastyczna. Szacuje się, że do 2030 roku ten spadek może być nawet czterokrotny. T&E w ramach swoich badań opracowało specjalne narzędzie, dzięki któremu można porównać wpływ samochodów elektrycznych na emisję CO2 z wpływem samochodów napędzanych konwencjonalnymi paliwami płynnymi. Lucien Mathieu, analityk mobilności z T&E: – To narzędzie kładzie kres mitowi, że jazda samochodem elektrycznym w Europie może być gorsza dla klimatu niż równoważny olej napędowy lub benzyna. I dodaje: – To po prostu nieprawda. Najbardziej aktualne dane pokazują, że samochody elektryczne w UE emitują średnio prawie trzy razy mniej CO2. Samochody elektryczne zmniejszą emisję CO2 czterokrotnie do 2030 roku, dzięki sieci opartej o coraz bardziej rozwijające się OZE w UE. Jeśli rządy poważnie podchodzą do dekarbonizacji podczas wychodzenia z kryzysu, muszą przyspieszyć przejście na pojazdy elektryczne. Pojazdy ekologiczne bardziej eko? Dowodów jest więcej W minionym miesiącu badacze z Uniwersytetów Exeter, Cambridge oraz Nijmegen dowiedli, że pojazdy elektryczne i domowe pompy ciepła generowały niższe emisje gazów cieplarnianych niż konwencjonalne paliwa kopalne w większości części świata. Podobne wnioski przedstawiły zespoły analityków i naukowców z BloombergNEF, Transport & Environment, and Draxhave. Źródło: businessgreen.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.