Elektromobilność Elektromobilność niemile widziana w Korei? 29 marca 2018 Elektromobilność Elektromobilność niemile widziana w Korei? 29 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Niezadowolenie z powodu inwestycji w elektromobilność wyraził jeden z przedstawicieli związków zawodowych działających na terenie koncernu Hyundai Moto. Ha Bu-young ostrzegł, że z powodu rozwoju tej branży aż 70% miejsc pracy w koncernie Hyundai może zostać zlikwidowanych. Reklama „Samochody elektryczne mogą być dla pracowników źródłem katastrofy. Jesteśmy zaniepokojeni”, powiedział szef związków zawodowych, Ha Bu-young. Ha zapowiedział ponadto, że związek analizuje metodę, dzięki której samochody przyszłości mogą być budowane bez obniżania zatrudnienia. W tym celu powstać ma komisja analizująca wpływ elektromobilności na rynek pracy. W wywiadzie dla Reuters Ha Bu-young zauważył, że istnieje duża szansa utrzymania zatrudnienia na zadowalającym poziomie, ponieważ w ciągu 15 lat aż 30 tysięcy pracowników przejdzie na emeryturę. Niepokój związków zawodowych jest podsycany nie tylko zwiększonym zainteresowaniem klientów w obszarze aut elektrycznych, ale również z powodu planów zamknięcia kilku fabryk samochodów spalinowych na terenie Korei. Ponadto niektórzy pracownicy Hyundaia zostali poproszeni o dłuższe wakacje. Hyundai Motor oraz Kia Motors odnotowały spory spadek sprzedaży, co jest efektem m.in. sporu dyplomatycznego między Seulem a Pekinem. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.