Elektromobilność Elektromobilność niemile widziana w Korei? 29 marca 2018 Elektromobilność Elektromobilność niemile widziana w Korei? 29 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Niezadowolenie z powodu inwestycji w elektromobilność wyraził jeden z przedstawicieli związków zawodowych działających na terenie koncernu Hyundai Moto. Ha Bu-young ostrzegł, że z powodu rozwoju tej branży aż 70% miejsc pracy w koncernie Hyundai może zostać zlikwidowanych. Reklama „Samochody elektryczne mogą być dla pracowników źródłem katastrofy. Jesteśmy zaniepokojeni”, powiedział szef związków zawodowych, Ha Bu-young. Ha zapowiedział ponadto, że związek analizuje metodę, dzięki której samochody przyszłości mogą być budowane bez obniżania zatrudnienia. W tym celu powstać ma komisja analizująca wpływ elektromobilności na rynek pracy. W wywiadzie dla Reuters Ha Bu-young zauważył, że istnieje duża szansa utrzymania zatrudnienia na zadowalającym poziomie, ponieważ w ciągu 15 lat aż 30 tysięcy pracowników przejdzie na emeryturę. Niepokój związków zawodowych jest podsycany nie tylko zwiększonym zainteresowaniem klientów w obszarze aut elektrycznych, ale również z powodu planów zamknięcia kilku fabryk samochodów spalinowych na terenie Korei. Ponadto niektórzy pracownicy Hyundaia zostali poproszeni o dłuższe wakacje. Hyundai Motor oraz Kia Motors odnotowały spory spadek sprzedaży, co jest efektem m.in. sporu dyplomatycznego między Seulem a Pekinem. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.