Wiadomości OZE Elektromobilność w Chinach: 25,8 milionów rejestracji aut elektrycznych w 2019 roku 24 stycznia 2020 Wiadomości OZE Elektromobilność w Chinach: 25,8 milionów rejestracji aut elektrycznych w 2019 roku 24 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Chińczycy odnotowali spadek rejestracji nowych aut elektrycznych. W 2019 roku zarejestrowano ich jedynie 25,8 milionów, co przekłada się na spadek o 8,2 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Natomiast sprzedaż elektryków w ubiegłym roku odnotowała wynik około 1,2 mln pojazdów. Reklama Elektromobilność w Chinach Jakie są przyczyny spadku rejestracji nowych pojazdów elektrycznych? Komentatorzy rynkowi powodów doszukują się m.in. w wojnie celnej Chin z Stanami Zjednoczonymi. Szczegółowe dane przedstawiają się w następujący sposób: ilość zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych spadła o 9,6 proc., zaś ciężarowych i autobusów o 1,1 proc. Tych pierwszych zarejestrowano w sumie 21,5 mln, a drugich, 4,4 mln. Eksperci z Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów prognozują, że tendencja spadkowa utrzyma się też w 2020 roku. Drugiej przyczyny złego wyniku należy szukać w zmianach procedur wspierania chińskiej elektromobilności. Przyczyniły się one w połowie 2019 roku do spadków na poziomie 4 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Nie zmieniło to jednak nastawienia władz chińskich – w grudniu przedstawiono nowy plan rozwoju elektromobilności. Pekin chce, aby do 2025 roku aż jeden na cztery z rejestrowanych samochodów był elektryczny. Scenariusz ten będzie trudny w realizacji ze względu na aktualne wyniki. Łącznie samochody hybrydowe i elektryczne w Chinach stanowią jedynie 5% nowo zarejestrowanych. Przypominamy, że polski licznik elektromobilności wskazuje, że w Polsce jak dotąd zarejestrowano ponad 8600 pojazdów elektrycznych. źródło: orpa.pl, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.