Wiadomości OZE Elektromobilność w Chinach: 25,8 milionów rejestracji aut elektrycznych w 2019 roku 24 stycznia 2020 Wiadomości OZE Elektromobilność w Chinach: 25,8 milionów rejestracji aut elektrycznych w 2019 roku 24 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Chińczycy odnotowali spadek rejestracji nowych aut elektrycznych. W 2019 roku zarejestrowano ich jedynie 25,8 milionów, co przekłada się na spadek o 8,2 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Natomiast sprzedaż elektryków w ubiegłym roku odnotowała wynik około 1,2 mln pojazdów. Reklama Elektromobilność w Chinach Jakie są przyczyny spadku rejestracji nowych pojazdów elektrycznych? Komentatorzy rynkowi powodów doszukują się m.in. w wojnie celnej Chin z Stanami Zjednoczonymi. Szczegółowe dane przedstawiają się w następujący sposób: ilość zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych spadła o 9,6 proc., zaś ciężarowych i autobusów o 1,1 proc. Tych pierwszych zarejestrowano w sumie 21,5 mln, a drugich, 4,4 mln. Eksperci z Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów prognozują, że tendencja spadkowa utrzyma się też w 2020 roku. Drugiej przyczyny złego wyniku należy szukać w zmianach procedur wspierania chińskiej elektromobilności. Przyczyniły się one w połowie 2019 roku do spadków na poziomie 4 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Nie zmieniło to jednak nastawienia władz chińskich – w grudniu przedstawiono nowy plan rozwoju elektromobilności. Pekin chce, aby do 2025 roku aż jeden na cztery z rejestrowanych samochodów był elektryczny. Scenariusz ten będzie trudny w realizacji ze względu na aktualne wyniki. Łącznie samochody hybrydowe i elektryczne w Chinach stanowią jedynie 5% nowo zarejestrowanych. Przypominamy, że polski licznik elektromobilności wskazuje, że w Polsce jak dotąd zarejestrowano ponad 8600 pojazdów elektrycznych. źródło: orpa.pl, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.