Elektromobilność Elektryczna ciężarówka Volvo wjeżdża do szwedzkich miast 25 kwietnia 2018 Elektromobilność Elektryczna ciężarówka Volvo wjeżdża do szwedzkich miast 25 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Prezentacja najnowszej elektrycznej ciężarówki Volvo FL Electric już za nami, dlatego nie sposób przejść obojętnie obok tego wydarzenia. Pojazd o masie szesnastu ton pozwala skonfigurować pojemność akumulatorów w przedziale od 100 do 300 kWh. Wybierając najwyższy z poziomów, ciężarówka może, według producenta, pokonać do trzystu kilometrów. Nie jest to dużo, zważywszy na fakt, że popularne TIR-y zazwyczaj przemierzają dużo większe dystanse. Jednak, jak twierdzi Volvo, ich najnowszy produkt został skonstruowany z myślą o miejskiej dystrybucji towarów oraz wywozu nieczystości. Reklama Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks, powiedział: „Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że możemy zaprezentować pierwszy pojazd w gamie całkowicie elektrycznych ciągników Volvo, gotowych do regularnego ruchu. Dzięki temu modelowi miasta, które dążą do zrównoważonego rozwoju, mogą skorzystać z zalet elektrycznych pojazdów ciężarowych”. Według Volvo model FL Electric może pochwalić się następująca specyfikacją: Napęd: – silnik elektryczny: 185 kW, – silnik elektryczny o maksymalnym momencie obrotowym 425 Nm, – maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 16 kNm. Akumulatory: od 2 do 6 akumulatorów litowo-jonowych o łącznej mocy 100-300 kWh. Ładowanie: – ładowanie prądu przez sieć zasilającą (22 kW) lub szybkie ładowanie DC przez CCS/Combo2 do 150 kW, – czas ładowania: od 1 do 2 godzin (ładowanie DC), do 10 godzin (ładowanie AC). Jak twierdzi producent, pierwsze dwa egzemplarze będą częścią floty należącej do przedsiębiorstwa zajmującego się odzyskiwaniem odpadów oraz firmę transportową TGM. Cieszy, że producenci samochodów nareszcie z większym zaangażowaniem podeszli do budowy elektrycznych ciężarówek. Największymi beneficjentami takich projektów będą mieszkańcy położonych w okolicy ciągów komunikacyjnych osiedli, miast i miasteczek. To oni każdego dnia są narażeni na wdychanie szkodliwych substancji oraz huk generowany przez silniki wysokoprężne. Źródło: Electrek Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.