Elektromobilność Elektryczna ciężarówka Volvo wjeżdża do szwedzkich miast 25 kwietnia 2018 Elektromobilność Elektryczna ciężarówka Volvo wjeżdża do szwedzkich miast 25 kwietnia 2018 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Prezentacja najnowszej elektrycznej ciężarówki Volvo FL Electric już za nami, dlatego nie sposób przejść obojętnie obok tego wydarzenia. Pojazd o masie szesnastu ton pozwala skonfigurować pojemność akumulatorów w przedziale od 100 do 300 kWh. Wybierając najwyższy z poziomów, ciężarówka może, według producenta, pokonać do trzystu kilometrów. Nie jest to dużo, zważywszy na fakt, że popularne TIR-y zazwyczaj przemierzają dużo większe dystanse. Jednak, jak twierdzi Volvo, ich najnowszy produkt został skonstruowany z myślą o miejskiej dystrybucji towarów oraz wywozu nieczystości. Reklama Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks, powiedział: „Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że możemy zaprezentować pierwszy pojazd w gamie całkowicie elektrycznych ciągników Volvo, gotowych do regularnego ruchu. Dzięki temu modelowi miasta, które dążą do zrównoważonego rozwoju, mogą skorzystać z zalet elektrycznych pojazdów ciężarowych”. Według Volvo model FL Electric może pochwalić się następująca specyfikacją: Napęd: – silnik elektryczny: 185 kW, – silnik elektryczny o maksymalnym momencie obrotowym 425 Nm, – maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 16 kNm. Akumulatory: od 2 do 6 akumulatorów litowo-jonowych o łącznej mocy 100-300 kWh. Ładowanie: – ładowanie prądu przez sieć zasilającą (22 kW) lub szybkie ładowanie DC przez CCS/Combo2 do 150 kW, – czas ładowania: od 1 do 2 godzin (ładowanie DC), do 10 godzin (ładowanie AC). Jak twierdzi producent, pierwsze dwa egzemplarze będą częścią floty należącej do przedsiębiorstwa zajmującego się odzyskiwaniem odpadów oraz firmę transportową TGM. Cieszy, że producenci samochodów nareszcie z większym zaangażowaniem podeszli do budowy elektrycznych ciężarówek. Największymi beneficjentami takich projektów będą mieszkańcy położonych w okolicy ciągów komunikacyjnych osiedli, miast i miasteczek. To oni każdego dnia są narażeni na wdychanie szkodliwych substancji oraz huk generowany przez silniki wysokoprężne. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.