Elektryczna ciężarówka Volvo wjeżdża do szwedzkich miast

Prezentacja najnowszej elektrycznej ciężarówki Volvo FL Electric już za nami, dlatego nie sposób przejść obojętnie obok tego wydarzenia.

Pojazd o masie szesnastu ton pozwala skonfigurować pojemność akumulatorów w przedziale od 100 do 300 kWh. Wybierając najwyższy z poziomów, ciężarówka może, według producenta, pokonać do trzystu kilometrów. Nie jest to dużo, zważywszy na fakt, że popularne TIR-y zazwyczaj przemierzają dużo większe dystanse. Jednak, jak twierdzi Volvo, ich najnowszy produkt został skonstruowany z myślą o miejskiej dystrybucji towarów oraz wywozu nieczystości.

Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks, powiedział:

„Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że możemy zaprezentować pierwszy pojazd w gamie całkowicie elektrycznych ciągników Volvo, gotowych do regularnego ruchu. Dzięki temu modelowi miasta, które dążą do zrównoważonego rozwoju, mogą skorzystać z zalet elektrycznych pojazdów ciężarowych”.

Według Volvo model FL Electric może pochwalić się następująca specyfikacją:

Napęd:

– silnik elektryczny: 185 kW,

– silnik elektryczny o maksymalnym momencie obrotowym 425 Nm,

– maksymalny moment obrotowy tylnej osi: 16 kNm.

Akumulatory: od 2 do 6 akumulatorów litowo-jonowych o łącznej mocy 100-300 kWh.

Ładowanie:

– ładowanie prądu przez sieć zasilającą (22 kW) lub szybkie ładowanie DC przez CCS/Combo2 do 150 kW,

– czas ładowania: od 1 do 2 godzin (ładowanie DC), do 10 godzin (ładowanie AC).

Jak twierdzi producent, pierwsze dwa egzemplarze będą częścią floty należącej do przedsiębiorstwa zajmującego się odzyskiwaniem odpadów oraz firmę transportową TGM.

Cieszy, że producenci samochodów nareszcie z większym zaangażowaniem podeszli do budowy elektrycznych ciężarówek. Największymi beneficjentami takich projektów będą mieszkańcy położonych w okolicy ciągów komunikacyjnych osiedli, miast i miasteczek. To oni każdego dnia są narażeni na wdychanie szkodliwych substancji oraz huk generowany przez silniki wysokoprężne.

Źródło: Electrek

Dodaj komentarz


Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

You May Also Like

Rząd wystraszył się Unii i zmienił zdanie. Będą wiatraki i dekarbonizacja

Starsi Czytelnicy pamiętają pewnie zabawę z dawnego „Przekroju” pod tytułem „Wytęż wzrok i znajdź x szczegółów, którymi różnią się oba rysunki”. Wytężyliśmy się maksymalnie i poszukaliśmy różnic pomiędzy Krajowym Planem na Rzecz Energii i Klimatu przesłanym Brukseli oraz Polityką Energetyczną Państwa 2040 przeznaczoną na użytek krajowy. Okazało się, że w kilku punktach istotnie się różnią.

Codzienny raport smogowy – 17.01.

Pogoda się uspokoiła, czyżby to zwiastowało powrót smogu? Na mapie coraz mniej zielonych punktów. W poniedziałek wystartował Wrocławski Indeks Powietrza, jest to odpowiedź na apel Dolnośląskiego Alarmu Smogowego w sprawie informowania mieszkańców o prawdziwej skali zagrożeń w obszarze jakości powietrza. Niecierpliwie czekamy na bardziej restrykcyjne normy dla całego kraju.