Wiadomości OZE Elektryczna łódź motorowa od Jaguara 21 czerwca 2018 Wiadomości OZE Elektryczna łódź motorowa od Jaguara 21 czerwca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Od zeszłego roku Jaguar pracuje nad łodzią motorową z elektrycznym napędem. W swoich rozwiązaniach wykorzystuje technologię bolidów Formuły E – jednomiejscowych pojazdów elektrycznych. Reklama Łódź Jaguar Vector C20E zasilana energią elektryczną odnotowała w tym roku nowy rekord prędkości – 88.61 mph czyli około 143 km/h. Wcześniejszy wnosił on około 124 km/h. Lepszy wynik to efekt współpracy Jaguara Vector z nowymi partnerami technicznymi: Jaguar Racing i Williams Advanced Engineering, którzy opracowali technologię do napędów elektrycznych bolidów Formuły E. „Po 12 miesiącach ciężkiej pracy jest to fantastyczny wynik dla zespołu i naszych partnerów, a także pierwszy krok na drodze do zwiększenia mocy i wszechstronności elektryfikacji w przemyśle morskim”, powiedział Malcolm Crease, CEO Jaguar Vector Racing. Twórcy przyznają, że nie wymyślili nowego napędu, ale wzorowali się na tym stosowanym w pojazdach Formuły E. Silnik elektryczny łodzi motorowej ma moc 250 KM (190 kW) i akumulator o mocy 54 kWh. Mark Cameron, dyrektor marketingu w Jaguar Land Rover, skomentował efekty wspólnej pracy: „Gratulacje dla Jaguar Vector Racing za wyznaczenie nowego kierunku dla elektrycznej łodzi z tym rekordem świata. Jaguar znajduje się w czołówce technologii elektryfikacji, a naszą misją jest „Race To Innovate” na torze i na wodzie”. Jaguar nie planuje sprzedaży produktu. Celem projektu było przede wszystkim sprawdzenie możliwości technologii napędu elektrycznego w pojazdach morskich. Mimo to coraz więcej pojawia się nowych łodzi elektrycznych, np. zasilanych akumulatorami BMW i3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.