Wiadomości OZE Elektryczna łódź motorowa od Jaguara 21 czerwca 2018 Wiadomości OZE Elektryczna łódź motorowa od Jaguara 21 czerwca 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Od zeszłego roku Jaguar pracuje nad łodzią motorową z elektrycznym napędem. W swoich rozwiązaniach wykorzystuje technologię bolidów Formuły E – jednomiejscowych pojazdów elektrycznych. Reklama Łódź Jaguar Vector C20E zasilana energią elektryczną odnotowała w tym roku nowy rekord prędkości – 88.61 mph czyli około 143 km/h. Wcześniejszy wnosił on około 124 km/h. Lepszy wynik to efekt współpracy Jaguara Vector z nowymi partnerami technicznymi: Jaguar Racing i Williams Advanced Engineering, którzy opracowali technologię do napędów elektrycznych bolidów Formuły E. „Po 12 miesiącach ciężkiej pracy jest to fantastyczny wynik dla zespołu i naszych partnerów, a także pierwszy krok na drodze do zwiększenia mocy i wszechstronności elektryfikacji w przemyśle morskim”, powiedział Malcolm Crease, CEO Jaguar Vector Racing. Twórcy przyznają, że nie wymyślili nowego napędu, ale wzorowali się na tym stosowanym w pojazdach Formuły E. Silnik elektryczny łodzi motorowej ma moc 250 KM (190 kW) i akumulator o mocy 54 kWh. Mark Cameron, dyrektor marketingu w Jaguar Land Rover, skomentował efekty wspólnej pracy: „Gratulacje dla Jaguar Vector Racing za wyznaczenie nowego kierunku dla elektrycznej łodzi z tym rekordem świata. Jaguar znajduje się w czołówce technologii elektryfikacji, a naszą misją jest „Race To Innovate” na torze i na wodzie”. Jaguar nie planuje sprzedaży produktu. Celem projektu było przede wszystkim sprawdzenie możliwości technologii napędu elektrycznego w pojazdach morskich. Mimo to coraz więcej pojawia się nowych łodzi elektrycznych, np. zasilanych akumulatorami BMW i3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.