Elektromobilność Elektryczne autobusy będą wozić amerykańskich uczniów 21 listopada 2017 Elektromobilność Elektryczne autobusy będą wozić amerykańskich uczniów 21 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. W Ameryce Północnej trwa obecnie rozgrywka w segmencie autobusów szkolnych, mająca na celu uzyskanie największego udziału w rynku. Przed kilkoma dniami byliśmy świadkami zaprezentowania najnowszego dzieła firmy Thomas Built Buses – autobusu szkolnego, którego w pełni elektryczny napęd zapewniają trakcyjne akumulatory o łącznej pojemności 160 kWh. Reklama Autokar, o roboczej nazwie Saf-T-Liner C2 Electric Bus vel Jouley, jest w stanie pomieścić osiemdziesięciu jeden pasażerów, a jego zasięg 160 kilometrów będzie można zwiększyć za pomocą dodatkowych akumulatorów. Pojazd ma pojawić się na drogach już w 2019 roku. Producent autokarów, firma Thomas Built Buses, założona w 1916 roku, jest własnością koncernu Daimler. Jego najsłynniejsze produkty to znane wszystkim żółte autobusy szkolne, które zdominowały ten segment w USA z udziałem w rynku na poziomie 38,7%. To jednak nie koniec nowinek z rynku autobusów szkolnych. Również w 2019 roku zadebiutuje pojazd IC Electric Bus chargE, należący do firmy IC Bus. Opracowany przy współpracy z Volkswagen Truck & Bus autokar będzie w stanie pokonać 190 kilometrów, generując moc na poziomie 260 kW. Wygląda więc na to, że jesteśmy świadkami początku pasjonującego wyścigu, którego ostatecznym celem jest zdominowanie rynku elektrycznych autobusów szkolnych w Ameryce Północnej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.