Elektromobilność Elektryczne autobusy będą wozić amerykańskich uczniów 21 listopada 2017 Elektromobilność Elektryczne autobusy będą wozić amerykańskich uczniów 21 listopada 2017 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? W Ameryce Północnej trwa obecnie rozgrywka w segmencie autobusów szkolnych, mająca na celu uzyskanie największego udziału w rynku. Przed kilkoma dniami byliśmy świadkami zaprezentowania najnowszego dzieła firmy Thomas Built Buses – autobusu szkolnego, którego w pełni elektryczny napęd zapewniają trakcyjne akumulatory o łącznej pojemności 160 kWh. Reklama Autokar, o roboczej nazwie Saf-T-Liner C2 Electric Bus vel Jouley, jest w stanie pomieścić osiemdziesięciu jeden pasażerów, a jego zasięg 160 kilometrów będzie można zwiększyć za pomocą dodatkowych akumulatorów. Pojazd ma pojawić się na drogach już w 2019 roku. Producent autokarów, firma Thomas Built Buses, założona w 1916 roku, jest własnością koncernu Daimler. Jego najsłynniejsze produkty to znane wszystkim żółte autobusy szkolne, które zdominowały ten segment w USA z udziałem w rynku na poziomie 38,7%. To jednak nie koniec nowinek z rynku autobusów szkolnych. Również w 2019 roku zadebiutuje pojazd IC Electric Bus chargE, należący do firmy IC Bus. Opracowany przy współpracy z Volkswagen Truck & Bus autokar będzie w stanie pokonać 190 kilometrów, generując moc na poziomie 260 kW. Wygląda więc na to, że jesteśmy świadkami początku pasjonującego wyścigu, którego ostatecznym celem jest zdominowanie rynku elektrycznych autobusów szkolnych w Ameryce Północnej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.