Elektromobilność Elektryczne autobusy będą wozić amerykańskich uczniów 21 listopada 2017 Elektromobilność Elektryczne autobusy będą wozić amerykańskich uczniów 21 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. W Ameryce Północnej trwa obecnie rozgrywka w segmencie autobusów szkolnych, mająca na celu uzyskanie największego udziału w rynku. Przed kilkoma dniami byliśmy świadkami zaprezentowania najnowszego dzieła firmy Thomas Built Buses – autobusu szkolnego, którego w pełni elektryczny napęd zapewniają trakcyjne akumulatory o łącznej pojemności 160 kWh. Reklama Autokar, o roboczej nazwie Saf-T-Liner C2 Electric Bus vel Jouley, jest w stanie pomieścić osiemdziesięciu jeden pasażerów, a jego zasięg 160 kilometrów będzie można zwiększyć za pomocą dodatkowych akumulatorów. Pojazd ma pojawić się na drogach już w 2019 roku. Producent autokarów, firma Thomas Built Buses, założona w 1916 roku, jest własnością koncernu Daimler. Jego najsłynniejsze produkty to znane wszystkim żółte autobusy szkolne, które zdominowały ten segment w USA z udziałem w rynku na poziomie 38,7%. To jednak nie koniec nowinek z rynku autobusów szkolnych. Również w 2019 roku zadebiutuje pojazd IC Electric Bus chargE, należący do firmy IC Bus. Opracowany przy współpracy z Volkswagen Truck & Bus autokar będzie w stanie pokonać 190 kilometrów, generując moc na poziomie 260 kW. Wygląda więc na to, że jesteśmy świadkami początku pasjonującego wyścigu, którego ostatecznym celem jest zdominowanie rynku elektrycznych autobusów szkolnych w Ameryce Północnej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.