Elektromobilność Elektryczne autobusy wjeżdżają do Gdyni 14 czerwca 2018 Elektromobilność Elektryczne autobusy wjeżdżają do Gdyni 14 czerwca 2018 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Polska Fale upałów zagrażają ludzkiemu zdrowiu i życiu. Ekstremalne temperatury w Polsce Ekstremalne upały po raz kolejny w tym roku występują w Polsce. IMGW wydało alarmy drugiego stopnia dot. upału dla 14 województw, czekają nas też tropikalne noce. Upały to kosztowna konsekwencja zmiany klimatu, na którą musimy reagować skuteczniej. Niedawno Gdynia podpisała umowę na dofinansowanie kupna łącznie 6 elektrycznych firmy Solaris. Koszt inwestycji wyniesie 15,5 mln zł, a dofinansowanie ma być w wysokości ponad 5 mln zł. Reklama Niedawno Gdynia podpisała umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zakładającą dofinansowanie projektu „obniżenie zużycia energii oraz paliw w transporcie publicznym w Gdyni dzięki zakupowi bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym”. Miasto ma zakupić łącznie 6 e-autobusów. Za sprawą wykorzystania tzw. systemu ładowania w ruchu będą one mogły poruszać się w sposób równie wydajny, jak autobusy z konwencjonalnym napędem. Pojazdy mają być wyposażone w baterie typu LTO o obniżonej pojemności. „Od lat pracujemy nad unowocześnianiem gdyńskiego transportu publicznego. W trosce o naszych mieszkańców, ich komfort i z myślą o korzyściach dla środowiska. Nowoczesne, bezemisyjne pojazdy z napędem elektrycznym, to kolejny krok na drodze zrównoważonego rozwoju naszego miasta”, poinformował Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. Nowo zakupione pojazdy mają się poruszać w obrębie sieci trolejbusów. Dzięki temu bateria będzie ładowana przy wykorzystaniu zainstalowanych na autobusach pantografów. Wygenerowana i zmagazynowana energia umożliwi obsługę odcinków linii komunikacyjnych bez konieczności użycia sieci trakcyjnej. Dodatkowo każdy pojazd ma być wyposażony w system rekuperacji energii – rozwiązanie, które pozwoli na odzyskiwanie energii z hamowania pojazdu. Niewątpliwymi zaletami technologicznymi projektu nowoczesnego taboru będzie planowanie rozwoju komunikacji bez potrzeby zainwestowania w sieć ładującą poza obszarem sieci trolejbusowej. Łącznie gdański projekt ma kosztować równo 15 510 300 zł. Jak zakłada regulamin programu Gepard, maksymalne dofinansowanie będzie mogło wówczas sięgnąć 40% wydatków kwalifikowanych, stąd też Gdynia ze środków zewnętrznych otrzyma aż 5 044 000 zł. Planowane zakończenie realizacji projektu ma nastąpić pod koniec 2019 roku. Inwestycja dofinansowana jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach Programu priorytetowego „System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme). Część 2) GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny”. żródło: www.transport-publiczny.pl, foto: ZKM Gdynia Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.