Elektromobilność Elektryczne i wodorowe łodzie podwodne! Zobacz zdjęcia designerskich statków 16 września 2021 Elektromobilność Elektryczne i wodorowe łodzie podwodne! Zobacz zdjęcia designerskich statków 16 września 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jedna z nich zbadała Rów Mariański, czyli najgłębsze miejsce na świecie. David Attenborough używał ich w swoich serialach telewizyjnych, takich jak Wielka Rafa Koralowa i Błękitna Planeta II. Ciche, zeroemisyjne i świetnie wyglądające – zobacz elektryczne i wodorowe łodzie podwodne! Reklama Spis treści ToggleDesignerska elektryczna łódź podwodnaEkologiczne elektryczne łodzie podwodneWodorowa łódź podwodna OceanwaysBrytyjska innowacja w technologiach wodorowych Designerska elektryczna łódź podwodna Elektryczna łódź podwodna Triton Deepview 24 może zabrać 24 pasażerów na głębokość 100 metrów. Łódź podwodna Triton, źródło: tritonsubs.com Łódź podwodną z napędem elektrycznym zaprojektowano dla linii wycieczkowych i operatorów turystycznych. Wykorzystuje dwa silniki Fischer Panda jako główny napęd i dwa silniki „vertrans” do nurkowania na głębokości do 100 metrów. Niesamowite podwodne wycieczki gwarantowane! Widok z łodzi podwodnej Triton, źródło: tritonsubs.com Obecnie firma ma cztery linie – modele Leisure, Professional, Ultra-Deep i Cruise & Commercial. 5-7-miejscowy Triton 1650/7 ma największy ze wszystkich łodzi podwodnych kulisty kadłub akrylowy. David Attenborough używał Tritonów w wielu serialach telewizyjnych, takich jak Wielka Rafa Koralowa i Błękitna Planeta II. Łodzie podwodne Triton ustanowiły dziesiątki rekordów. Książę Albert II z Monako używał Tritona do najgłębszego nurkowania w historii głowy państwa (5109 metrów), a odkrywca Victor Vescovo użył łodzi w podróży do najgłębszej części Rowu Mariańskiego i najgłębszego nurkowania w historii: prawie 11 kilometrów pod powierzchnią morza. Ekologiczne elektryczne łodzie podwodne Przy zerowej emisji i prawie bezgłośnej pracy łódź podwodna z napędem elektrycznym ma bardzo niewielki wpływ na środowisko podmorskie. W listopadzie 2020 roku premier Wietnamu Nguyen Xuan Phuc wyraził zgodę na wycieczki z wykorzystaniem łodzi w wietnamskich zatokach, które słyną z pięknych plaż i złożonych ekosystemów. Zobacz jak Triton wygląda na krótkim filmie: Jeśli chcemy wiedzieć więcej o klimacie, potrzebujemy więcej danych. Mniejsze, tańsze statki badawcze, umożliwią prowadzenie badań na różnych poziomach i dają lepsze wskazówki dotyczące tego, gdzie powinny płynąć statki załogowe – powiedział współdyrektor projektu Brett Phaneuf. Przyjrzyjmy się teraz wodorowym łodziom podwodnym. Wodorowa łódź podwodna Oceanways Oto zasilana wodorem bezzałogowa łódź podwodna, która zbiera mikrodrobiny plastiku z morza podczas podróży: Wizualizacja łodzi podwodnej na wodór, źródło: oceanways.co Wczoraj (15 września) brytyjski start-up Oceanways i jego partnerzy badawczo-rozwojowi zdobyli w konkursie Departamentu Transportu 400 tysięcy funtów brytyjskich (ponad 2 miliony zł) dotacji na badania i rozwój. Technologia wodorowych łodzi podwodnych zdominowała konkurs Departamentu Transportu Zjednoczonego Królestwa na innowacje w zakresie czystej żeglugi i stała się jego największą atrakcją. W ramach dotacji mają na celu „zbadanie możliwości zbudowania i przetestowania prototypowej łodzi podwodnej zasilanej zielonym wodorem”. Kryteriami sukcesu tego projektu będzie zrozumienie wyzwań technicznych i ekonomicznych oraz przygotowanie rozwiązań i specyfikacji do rozpoczęcia budowy prototypu idealnej podróży z Glasgow do Belfastu z jednym 20-stopowym kontenerem wysyłkowym – napisano we wniosku o dotację. Brytyjska innowacja w technologiach wodorowych Departament Transportu przyznał również w sumie 754 115 funtów (ponad 4 mln zł) londyńskiemu start-upowi, którego celem było zbudowanie dalekobieżnych, napędzanych ciekłym wodorem, autonomicznych statków nawodnych, zdolnych do poruszania się z prędkością 9,2 km/h przez 70 dni non stop. Możliwe zastosowania tej technologii obejmują monitorowanie środowiska i przenoszenie załóg do morskich farm wiatrowych. Jako dumny naród wyspiarski zbudowany na naszych zdolnościach morskich, słuszne jest, że dajemy przykład, jeśli chodzi o dekarbonizację sektora i budowanie bardziej ekologicznego świata – powiedział sekretarz ds. transportu Grant Shapps. Ogłoszone dziś projekty prezentują to, co najlepsze w brytyjskich innowacjach: rewolucjonizują istniejącą technologię i infrastrukturę w celu zmniejszenia emisji, tworzenia miejsc pracy i przybliżają nas o kolejny krok do naszych celów w zakresie dekarbonizacji – dodał Shapps. Autonomiczne tiry napędzane wodorem – Trailer Drone! Źródło: youtube.com, tritonsubs.com, rechargenews.com, oceanways.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.