Wiadomości OZE Elektryczne Mini trafi na taśmę produkcyjną w przyszłym roku 02 listopada 2018 Wiadomości OZE Elektryczne Mini trafi na taśmę produkcyjną w przyszłym roku 02 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. BMW poinformował oficjalnie, że inwestuje spore fundusze w akumulatory produkowane w niemieckiej fabryce. Mają one wesprzeć komercyjną produkcję pierwszego, całkowicie elektrycznego Mini Electric, który będzie powstawał w Anglii. Reklama Po kilku latach koncepcji Mini Electric BMW ostatecznie potwierdza jego produkcję, która najprawdopodobniej ruszy już w 2019 roku. Dzięki temu na drogach auto to powinno zadebiutować wcześniej niż nowe BMW z elektrycznym napędem 5. generacji. Mini Electric będzie produkowany przede wszystkim w Anglii, ale także w Chinach. Akumulatory do samochodu zapewni wspomniana fabryka BMW w Dingolfing w Niemczech, w którą koncern zainwestował sporą sumę: „Zajmując powierzchnię około 6000 metrów kwadratowych w zachodnim skrzydle zakładu częściowego Dingolfing 02.20, zostanie utworzone wyposażenie do produkcji modułów akumulatorowych wraz z linią montażową baterii. Pierwsze systemy są obecnie instalowane i będą testowane sekwencyjnie”. Poza pakietem akumulatorowym w Dingolfing, BMW wykona również silniki elektryczne dla Mini Electric w Landshut. Roland Maurer, szef działu planowania i produkcji E-Powertrain w BMW Group, skomentował: „Wraz z wprowadzeniem nowych modeli i rosnącym popytem na zelektryfikowane pojazdy, znacznie zwiększymy produkcję komponentów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku miesięcy i lat”. Jakiś czas temu BMW zaprezentowało pierwsze szczegóły konstrukcyjne elektrycznego Mini, ale póki co nie ma oficjalnej specyfikacji wersji produkcyjnej. Jednocześnie BMW przygotowuje się również do wprowadzenia nowej generacji elektrycznej technologii układu przeniesienia napędu, która pojawi się już w iX3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.