Elektryczne Mini trafi na taśmę produkcyjną w przyszłym roku

BMW poinformował oficjalnie, że inwestuje spore fundusze w akumulatory produkowane w niemieckiej fabryce. Mają one wesprzeć komercyjną produkcję pierwszego, całkowicie elektrycznego Mini Electric, który będzie powstawał w Anglii.

Po kilku latach koncepcji Mini Electric BMW ostatecznie potwierdza jego produkcję, która najprawdopodobniej ruszy już w 2019 roku. Dzięki temu na drogach auto to powinno zadebiutować wcześniej niż nowe BMW z elektrycznym napędem 5. generacji.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Mini Electric będzie produkowany przede wszystkim w Anglii, ale także w Chinach. Akumulatory do samochodu zapewni wspomniana fabryka BMW w Dingolfing w Niemczech, w którą koncern zainwestował sporą sumę: “Zajmując powierzchnię około 6000 metrów kwadratowych w zachodnim skrzydle zakładu częściowego Dingolfing 02.20, zostanie utworzone wyposażenie do produkcji modułów akumulatorowych wraz z linią montażową baterii. Pierwsze systemy są obecnie instalowane i będą testowane sekwencyjnie”.

Poza pakietem akumulatorowym w Dingolfing, BMW wykona również silniki elektryczne dla Mini Electric w Landshut. Roland Maurer, szef działu planowania i produkcji E-Powertrain w BMW Group, skomentował: „Wraz z wprowadzeniem nowych modeli i rosnącym popytem na zelektryfikowane pojazdy, znacznie zwiększymy produkcję komponentów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku miesięcy i lat”.

Jakiś czas temu BMW zaprezentowało pierwsze szczegóły konstrukcyjne elektrycznego Mini, ale póki co nie ma oficjalnej specyfikacji wersji produkcyjnej. Jednocześnie BMW przygotowuje się również do wprowadzenia nowej generacji elektrycznej technologii układu przeniesienia napędu, która pojawi się już w iX3.