Elektromobilność Elektryczny kamper od Dethleffs 19 października 2017 Elektromobilność Elektryczny kamper od Dethleffs 19 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Od dłuższego czasu elektryfikacja motoryzacji nie dotyczy wyłącznie samochodów osobowych, ale także innych, wyspecjalizowanych pojazdów. Niedawno właśnie jeden z tego typu środków lokomocji został zaprezentowany przez markę Dethleffs, specjalizującą się w produkcji samochodów idealnych na wakacje, znanych w Polsce jako kampery. Reklama Model Dethleffs e.home to koncepcyjny kamper, który powstał na bazie samochodu marki IVECO, lecz dzięki licznym modernizacjom zmienił się nie do poznania. Prawie cała zewnętrzna część powierzchni mieszkaniowej tego pojazdu pokryta została panelami fotowoltaicznymi, których łączny obszar wynosi 33 m2; mogą one dostarczyć do 3 kW energii elektrycznej w słoneczny dzień. Tego typu panele PV pozwolą cieszyć się energią nawet w najdzikszych zakątkach Ziemi. Kamper został wyposażony w silnik elektryczny, którego moc wynosi 80 kW oraz baterię pozwalającą pokonać na jednym ładowaniu niemal 300 km. Na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy pojazd trafi do sprzedaży oraz jaka będzie jego cena, jednak można przypuszczać, że nie będzie to mała suma. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.