Elektromobilność Elektryczny samolot podmiejski 21 lipca 2021 Elektromobilność Elektryczny samolot podmiejski 21 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Transport podniebny też dąży do zerowej emisji. Producent w pełni elektrycznych samolotów nie chciał emitować dwutlenku węgla i zaprezentował dopracowany i w pełni ekologiczny model samolotu EV Alice. Reklama Firma Eviation zoptymalizowała swój projekt, który w pierwszej wersji zaprezentowała jeszcze w 2017 r. W stanie Waszyngton odkryto Alice – całkowicie elektryczny samolot, który jednorazowo pomieści na pokładzie 9 osób oraz dwie załogi. Pierwszy lot Alice zaplanowany jest jeszcze na ten rok. Zeroemisyjny transport ma zostać oddany do użytku w 2024 r. Alice nie emituje CO2, nie generuje takiego hałasu, jak konwencjonalnie napędzany samolot i pozwala zaoszczędzić sporą sumę, bo w przeliczeniu na godzinę lotu, koszty jego użytkowania są bardzo niskie. Dyrektor generalny Eviation przyznaje, że jest dumny z osiągnięć firmy, która może stać się jednym z pionierów w podniebnych podróżach elektrycznymi samolotami. Zeroemisyjny sterowiec. Czy zastąpi samoloty? – To szczególny dzień dla Eviation i naszych partnerów. To także ostatni krok w naszej podróży w kierunku pierwszego lotu Alice. Lotnictwo elektryczne będzie nadal otwierać nowe możliwości niedrogich, zrównoważonych podróży regionalnych po całym świecie. Alice jest gotowa, aby wkrótce urzeczywistnić tę możliwość – powiedział dyrektor generalny Eviation, Omer Bar-Yohay. „ Optymalizacja Alice, którą zaprezentowano w Paryżu w 2017 r., przeszła kilka zmian, zanim pokazano finalny efekt. Zoptymalizowano ją, biorąc też pod uwagę opinie przyszłych podróżujących. Samolot jest napędzany przez dwie elektryczne jednostki napędowe magni650 oraz firmy zaawansowany system fly-by-wire. – Alice to piękny samolot, który reprezentuje przyszłość latania. Dodaj do tego zerową emisję, mniej hałasu i znacznie niższe koszty operacyjne, a ludzie będą połączeni jak nigdy wcześniej – powiedział prezes wykonawczy Eviation, Roei Ganzarski. Czy ekolatanie będzie możliwe? Zobacz, jak przygotował się do niego Airbus, który zaprojektował niskoemisyjne samoloty. źródło: eviation.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.