Elektromobilność Elektryczny trójkołowiec od japońskiego producenta 13 września 2018 Elektromobilność Elektryczny trójkołowiec od japońskiego producenta 13 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Rowery elektryczne są projektowane z myślą o dojazdach, rekreacji i przewożeniu lekkich ładunków. Stają się coraz popularniejsze, więc ich producenci wdrażają nowe rozwiązania. Japońska firma, Daga, zaprezentowała trójkołowy rower elektryczny z innowacyjnym sposobem ładunku. Reklama Stroke to nowatorski projekt trójkołowca elektrycznego z możliwością wbudowania bagażnika w środku jego ramy, który może być zdemontowany i służyć jako walizka na kółkach. Opcjonalnie do ramy możliwe jest również zaczepienie np. kosza do przewożenia psa lub torby na zakupy. Pod ściągnięciu ładunku pojazd staje się lżejszy i bardziej poręczny. Natomiast dociążony przez bagaż zyskuje na stabilności, ponieważ środek ciężkości przesuwa się w najbardziej optymalne miejsce. Stabilność roweru zwiększają także inne opcje konstrukcyjne. Typowy trójkołowiec przechyla się podczas jazdy po ostrych zakrętach. Ten zaprezentowany przez japońskiego producenta dwa koła ma zamontowane z przodu, co zapewnia mu lepszą przyczepność. Stroke powstał z myślą o rynku krajowym Japonii i klientach indywidualnych, którzy będą go wykorzystywać jako alternatywny środek komunikacji po mieście, dlatego ma jeden z najniższych na świecie limitów prędkości dla roweru elektrycznego – 24 km/h (14,9 mph). Mimo to według firmy pojazd ten może znaleźć również zastosowanie na innych rynkach, np. służąc jako środek transportu do przewożenia lub dostarczania żywności lub paczek kurierskich. Zyskując na popularności, mógłby trafić również do klientów w Europie. Póki co firma poszukuje dodatkowych funduszy na pełną produkcję tego trójkołowca. Wstępna cena jest jeszcze nie znana. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.