Elektromobilność Elektryfikacja floty i ładowarki przy Paczkomatach. InPost i Łódź z programem “Green City” 03 marca 2021 Elektromobilność Elektryfikacja floty i ładowarki przy Paczkomatach. InPost i Łódź z programem “Green City” 03 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. InPost, operator sieci paczkomatów, przystępuje do realizacji konceptu “Green City”, którego celem jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla i ruchu samochodów w centrach miast. Jednym z rozwiązań są ładowarki do samochodów elektrycznych przy Paczkomatach oraz elektryfikacja floty. Pierwszym partnerem InPostu zostało Miasto Łódź. Reklama Zielone miasta InPostu Projekt InPostu współgra z założeniami “Smart City”. Idea zakłada inteligentne gospodarowanie zasobami, które zagwarantuje mieszkańcom przebywanie i poruszanie się w bezpiecznej, czystej i nowoczesnej przestrzeni. Działania na rzecz poprawy jakości powietrza zdecydowanie wpisują się w ten trend. – W ramach współpracy InPost na swój koszt rozbuduje sieć Paczkomatów Inpost, wyposaży je w ładowarki elektryczne, oraz priorytetowo będzie wyposażał kurierów we flotę elektrycznych vanów – miasto dzięki temu szybciej osiągnie swoje cele poprawiające powietrze dla mieszkańców, oraz ZNACZĄCO ograniczy hałas i ruch miejski ze strony logistyki miejskiej – napisał na LinkedInie Rafał Brzoska, prezes InPost. Na początek Łódź W ramach współpracy Miasto Łódź udostępniło 70 nowych lokalizacji przeznaczonych na Paczkomaty. Jak zapewnia prezydent miasta Hanna Zdanowska, umożliwi to łodzianom wygodne odbieranie przesyłek jak najbliżej miejsca zamieszkania, bez konieczności dojeżdżania i stania w kolejkach. – Obecnie jest to najbardziej ekologiczna z dostępnych form odbioru, a przy tym gwarantuje zmniejszenie natężenia ruchu w mieście i bezpieczeństwo związane z sytuacją epidemiczną. Stawiamy na niskoemisyjne dostawy do Paczkomatów zamiast tradycyjnych dostaw kurierskich, bo są one wygodne dla łodzian i korzystne dla miasta – dodała Zdanowska. InPost czeka na kolejne miasta Rafał Brzoska podkreśla, że inwestycje w Łodzi to dopiero początek. Do zielonego paktu firmy może przystąpić każde miasto lub gmina w Polsce. Poza pakietem ekousług, uczestnicy programu ustalą również termin wymiany floty samochodów kurierskich obsługujących miasto lub gminę na pojazdy elektryczne. – Także polskie miasta rozumieją problem związany z zanieczyszczeniami środowiska – zainteresowanie projektem przeszło nasze oczekiwania, więc wkrótce planujemy kolejne wdrożenia. Dotychczas żadna firma kurierska na świecie nie zaproponowała podobnego rozwiązania. Środowisko to nasza wspólna odpowiedzialność – my zaczynamy od siebie – skomentował Brzoska. Źródło: inpost.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.