Wiadomości OZE Elektryki: Co ciekawego zaprezentowano w Genewie? 14 marca 2019 Wiadomości OZE Elektryki: Co ciekawego zaprezentowano w Genewie? 14 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Samochody elektryczne dominowały podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego w Genewie. Coraz więcej producentów zdradza plany swoich strategii EV. – 2019 będzie decydującym rokiem dla elektromobilności – powiedział prezes Volkswagen Group Herbert Diess na prywatnej imprezie w przeddzień targów, powołując się na planowane odsłony marki VW, w tym pierwszego elektrycznego samochodu o masowej produkcji, ID compact. Audi Q4 etron Audi zaprezentowało koncepcję swojego elektrycznego samochodu Q4 e-tron na tej samej platformie MEB, która ma się ukazać w 2020 roku. Dwie europejskie marki VW, Seat i Skoda, również zaprezentowały pojazdy elektryczne oparte na MEB. W tym roku pokazano także mikrosamochód od Hondy – e Prototype, Peugeota e-208 i Polestar 2, średniej wielkości rywala Tesli Model 3 od nowej elektrycznej marki Volvo. Honda ePrototype – Ciągłe trudności finansowe Tesli i wieść, że jej najbardziej obiecujący chiński rywal, Nio, cierpi z powodu słabej sprzedaży na rodzimym rynku, powinny być potraktowane jako ostrzeżenie – powiedział Max Warburton, analityk w AllianceBernstein. – Wszystko wskazuje na to, że mamy ogromny problem z popytem – powiedział w wywiadzie dla Automotive News . – Mamy do czynienia z podejściem, które mówi, że wszyscy chcą energii elektrycznej, ale gdzie w tym wszystkim są klienci? Polestar 2 W Europie i Chinach producenci samochodów nie mają wyboru i muszą przechodzić na elektromobilność w odpowiedzi na ciągle zaostrzające się przepisy. To sprawia, że Europa jest bardziej atrakcyjnym rynkiem zbytu niż USA dla ambitnych chińskich marek elektrycznych, takich jak BAIC, największy producent akumulatorów pojazdów elektrycznych w Chinach w zeszłym roku. – Jeśli chodzi o promowanie czystych pojazdów elektrycznych, nie uważamy USA za bardzo dojrzały rynek w porównaniu z Europą – powiedział przewodniczący BAIC, Xu Heyi w rozmowie z reporterami na targach, gdzie firma zaprezentowała swoją pełną elektryczną linię Arcfox. – Może to być plan w przyszłości, ale jeszcze nie w tej chwili – skwitował. Źródło: autonews.com Reklama Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.